Overslaan en naar de inhoud gaan

Wingman kaapt Black Friday: elke deal wordt een condoomdeal

'Je moet wat 'smoother' zijn dan de rest', aldus bureau Happiness Amsterdam.
wingman
Elke Black Friday-korting wordt ineens een Wingman-korting

Wingman Condoms haakt dit jaar op een opvallende manier in op de Black Friday-gekte. Het merk lanceert The Smoothest Promo, een campagne van Happiness Amsterdam waarmee letterlijk elke Black Friday-deal kan worden omgezet in een Wingman-korting. Daarmee profileert het next generation condom-merk zich opnieuw als challenger in een categorie die zelden om slimme activaties verlegen zit.

Het mechanisme is eenvoudig: consumenten maken een foto van welke Black Friday-promo dan ook -van 1% tot 99% korting- en plaatsen die in hun Instagram-story samen met een zichtbaar Wingman-condoom, terwijl ze Wingman taggen. Wingman matcht vervolgens de korting en stuurt een persoonlijke code. Zo gebruikt het merk de massale mediadrukte van andere adverteerders als een soort gratis distributiekanaal.

Wél handig

Volgens Wingman-ceo Arnaud Snippe past de actie volledig bij de missie van het merk. 'Laten zien dat het allemaal een stuk smoother kan dan je denkt. Dus ook tijdens Black Friday, waar je wordt doodgegooid met aanbiedingen voor dingen die je niet nodig hebt. Met deze hack geldt elke promo ineens voor iets dat wél handig is.'

Happiness Amsterdam spreekt van een typisch challenger-idee. Creative partner Nik Sluijs: 'Budgetten zijn kleiner, dus moet je slimmer -of in dit geval smoother- zijn dan de rest. We ‘lenen’ als het ware de dure mediaruimte van andere merken en maken die van Wingman. En ja: dit geeft iedereen een extra reden om altijd een Wingman in de achterzak te hebben.'

De campagne draait volledig via social, met Instagram als centraal actiekanaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in