Wingman Condoms haakt dit jaar op een opvallende manier in op de Black Friday-gekte. Het merk lanceert The Smoothest Promo, een campagne van Happiness Amsterdam waarmee letterlijk elke Black Friday-deal kan worden omgezet in een Wingman-korting. Daarmee profileert het next generation condom-merk zich opnieuw als challenger in een categorie die zelden om slimme activaties verlegen zit.
Het mechanisme is eenvoudig: consumenten maken een foto van welke Black Friday-promo dan ook -van 1% tot 99% korting- en plaatsen die in hun Instagram-story samen met een zichtbaar Wingman-condoom, terwijl ze Wingman taggen. Wingman matcht vervolgens de korting en stuurt een persoonlijke code. Zo gebruikt het merk de massale mediadrukte van andere adverteerders als een soort gratis distributiekanaal.
Wél handig
Volgens Wingman-ceo Arnaud Snippe past de actie volledig bij de missie van het merk. 'Laten zien dat het allemaal een stuk smoother kan dan je denkt. Dus ook tijdens Black Friday, waar je wordt doodgegooid met aanbiedingen voor dingen die je niet nodig hebt. Met deze hack geldt elke promo ineens voor iets dat wél handig is.'
Happiness Amsterdam spreekt van een typisch challenger-idee. Creative partner Nik Sluijs: 'Budgetten zijn kleiner, dus moet je slimmer -of in dit geval smoother- zijn dan de rest. We ‘lenen’ als het ware de dure mediaruimte van andere merken en maken die van Wingman. En ja: dit geeft iedereen een extra reden om altijd een Wingman in de achterzak te hebben.'
De campagne draait volledig via social, met Instagram als centraal actiekanaal.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu