Juo, een Poolse start-up dat infrastructuur aanbiedt om als bedrijf omzet te halen uit abonnementen, haalt 4 miljoen euro op bij investeerders om zelf door te groeien. Het kapitaal gaat vooral in de ontwikkeling van betere techniek zitten, waaronder AI-oplossingen om beter samen te werken met e-commerceplatformen.
Heel wat bedrijven gebruiken de techniek van Juo - wiens hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd is - om consumenten en zakelijke klanten te bedienen via abonnementen. BoccaCoffee stuurt je periodiek koffie, weSmyle opzetborstels en tandpasta, Mother's Earth vaatwastabletten, en ga zo maar door. Juo's software neemt het technische deel van de abonnementenstructuur uit handen en werkt samen met e-commerceplatformen als Shopify en betaalmethoden als iDeal, creditcards en SEPA-incasso.
Abonnementen zijn vooral bekend van digitale diensten (Netflix, Spotify, Microsoft 365, etc.) maar werken volgens Juo ook hartstikke goed voor fysieke producten. Veel bedrijven hebben dat echter nog niet door, stelt CEO Leszek Zawadzki. 'Veel bedrijven beseffen niet dat ze ook een succesvol abonnementsmodel kunnen invoeren, ondanks dat er een enorme vraag naar is vanuit de consument. De technologische infrastructuur om bedrijven hierin te ondersteunen loopt echter erg achter. Abonnementen op fysieke producten zijn veel complexer – met uiteenlopende producten, prijsmodellen en bestelritmes. Flexibiliteit is essentieel, en precies dat leveren wij. We bouwen de ruggengraat die deze abonnementen mogelijk maakt als een kernonderdeel van moderne e-commerce'. Juo stelt dat abonnees twee keer zo vaak bestellen als terugkerende klanten.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu