Overslaan en naar de inhoud gaan

Juo, dat bedrijven omzet laat halen uit abonnementen, haalt miljoenen euro's groeigeld op

Pools techbedrijf heeft hoofdkantoor in Amsterdam en Nederlandse klanten als BoccaCoffee en Mother's Earth.
Juo
De oprichters van Juo
© Aangeleverd

Juo, een Poolse start-up dat infrastructuur aanbiedt om als bedrijf omzet te halen uit abonnementen, haalt 4 miljoen euro op bij investeerders om zelf door te groeien. Het kapitaal gaat vooral in de ontwikkeling van betere techniek zitten, waaronder AI-oplossingen om beter samen te werken met e-commerceplatformen.

Heel wat bedrijven gebruiken de techniek van Juo - wiens hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd is - om consumenten en zakelijke klanten te bedienen via abonnementen. BoccaCoffee stuurt je periodiek koffie, weSmyle opzetborstels en tandpasta, Mother's Earth vaatwastabletten, en ga zo maar door. Juo's software neemt het technische deel van de abonnementenstructuur uit handen en werkt samen met e-commerceplatformen als Shopify en betaalmethoden als iDeal, creditcards en SEPA-incasso. 

Abonnementen zijn vooral bekend van digitale diensten (Netflix, Spotify, Microsoft 365, etc.) maar werken volgens Juo ook hartstikke goed voor fysieke producten. Veel bedrijven hebben dat echter nog niet door, stelt CEO Leszek Zawadzki. 'Veel bedrijven beseffen niet dat ze ook een succesvol abonnementsmodel kunnen invoeren, ondanks dat er een enorme vraag naar is vanuit de consument. De technologische infrastructuur om bedrijven hierin te ondersteunen loopt echter erg achter. Abonnementen op fysieke producten zijn veel complexer – met uiteenlopende producten, prijsmodellen en bestelritmes. Flexibiliteit is essentieel, en precies dat leveren wij. We bouwen de ruggengraat die deze abonnementen mogelijk maakt als een kernonderdeel van moderne e-commerce'. Juo stelt dat abonnees twee keer zo vaak bestellen als terugkerende klanten. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in