Overslaan en naar de inhoud gaan

Koreaans noodlemerk Nongshim kiest Cheil Benelux

Er komt letterlijk en figuurlijk 'spicy content' aan, belooft Cheil.
cheil
Cheil en Nongshim gaan samen 'Europa veroveren'.

Nongshim, producent van instant-noodles in Zuid-Korea, zet in op Europese groei en heeft Cheil Benelux aangesteld als lead agency voor Nederland, Frankrijk, Duitsland en Polen. De samenwerking, die meerdere jaren zal duren, moet het merk een vaste plek geven in het Europese culinaire landschap.

Cheil, dat wereldwijd ook verantwoordelijk is voor de communicatie van Samsung, breidt met Nongshim zijn portfolio van Koreaanse merken in Europa hiermee verder uit.

De campagne richt zich op de doelgroep van 'foodliefhebbers' en combineert social-content met activaties in de fysieke wereld. 'We willen impact maken op de Europese markt', zegt Kay Kim, ceo van Nongshim Europa. 'Niet alleen met sampling of introductiekortingen, maar met gewaagde social- content en activaties die een diepere connectie met mensen maken. De komende campagne brengt de smaak van onze noodles écht tot leven.'

Spicy content

Volgens Tim van de Sijde, managing director van Cheil Benelux, ligt de uitdaging in merkbekendheid en beleving.'Nongshim is een merk dat veel mensen onbewust al kennen van het schap, maar nog niet met naam. We willen laten zien dat instant-noodles niet alleen makkelijk zijn, maar ook echte smaakbeleving bieden - zelfs voor de meest kritische foodie. Er komt letterlijk en figuurlijk een hoop spicy content aan.'

De multimediale strategie start op social media en wordt later uitgebreid met lokale campagnes en merkactivaties. Daarmee wil Nongshim zijn positie in Europa versterken onder het motto Spicy Joy - een ode aan de Koreaanse eetcultuur en het plezier van pittige smaak, aldus het merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in