Nongshim, producent van instant-noodles in Zuid-Korea, zet in op Europese groei en heeft Cheil Benelux aangesteld als lead agency voor Nederland, Frankrijk, Duitsland en Polen. De samenwerking, die meerdere jaren zal duren, moet het merk een vaste plek geven in het Europese culinaire landschap.
Cheil, dat wereldwijd ook verantwoordelijk is voor de communicatie van Samsung, breidt met Nongshim zijn portfolio van Koreaanse merken in Europa hiermee verder uit.
De campagne richt zich op de doelgroep van 'foodliefhebbers' en combineert social-content met activaties in de fysieke wereld. 'We willen impact maken op de Europese markt', zegt Kay Kim, ceo van Nongshim Europa. 'Niet alleen met sampling of introductiekortingen, maar met gewaagde social- content en activaties die een diepere connectie met mensen maken. De komende campagne brengt de smaak van onze noodles écht tot leven.'
Spicy content
Volgens Tim van de Sijde, managing director van Cheil Benelux, ligt de uitdaging in merkbekendheid en beleving.'Nongshim is een merk dat veel mensen onbewust al kennen van het schap, maar nog niet met naam. We willen laten zien dat instant-noodles niet alleen makkelijk zijn, maar ook echte smaakbeleving bieden - zelfs voor de meest kritische foodie. Er komt letterlijk en figuurlijk een hoop spicy content aan.'
De multimediale strategie start op social media en wordt later uitgebreid met lokale campagnes en merkactivaties. Daarmee wil Nongshim zijn positie in Europa versterken onder het motto Spicy Joy - een ode aan de Koreaanse eetcultuur en het plezier van pittige smaak, aldus het merk.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu