Overslaan en naar de inhoud gaan

Makro speelt in op de feestdagen met ‘De meest hysterische tijd van het jaar’

De campagne is ontwikkeld door Yune en Initiative Media, die afgelopen zomer gezamenlijk de pitch van Makro wonnen.
Makro

Makro luidt het feestdagenseizoen in met een campagne die laat zien hoe het ondernemers helpt grip te krijgen op de jaarlijkse eindejaarshectiek. Onder het motto ‘De meest hysterische tijd van het jaar’ positioneert Makro zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode die vaak allesbehalve ontspannen is.

Het laatste kwartaal van het jaar is traditioneel de drukste tijd voor ondernemers: pieken in opdrachten, last-minute klantaanvragen, feestborrels organiseren, kerstpakketten regelen en ondertussen ook nog het thuisfront tevreden houden. Makro begrijpt deze uitdagingen en speelt daar op in.

Susan Stevens, head of marketing bij Makro: 'Met onze eindejaarscampagne willen we de waarde propositie van Makro op een aantrekkelijke manier laten zien. Als de voordeligste groothandel van Nederland bieden we de ondernemer grip - aan het einde van het jaar - met kerstpakketten, deskundig advies van onze vakspecialisten en professioneel horeca-assortiment in zowel food en non-food.'

Kerst met een glimlach

De campagne speelt op humoristische wijze met het contrast tussen het perfecte kerstbeeld en de realiteit van ondernemers in december. Samen met Yune is een remake gemaakt van de bekende kerstklassieker ‘It’s the most wonderful time of the year’. Waar veel merken mikken op emotie, kiest Makro voor een glimlach.

Richard Hol, Creative Director bij Yune: 'We wilden een campagne maken die ondernemers écht herkennen. Geen tranentrekkers, maar een knipoog naar de hectiek van december.'

De campagne is ontwikkeld door Yune en Initiative Media, die afgelopen zomer gezamenlijk de pitch van Makro wonnen. Media-inzet: Online video, social media, radio en in alle Makro-vestigingen.

Credits:
Makro: Susan Stevens, Patrick van Duren, Luuk Schuiling, Nadine Niessen, Kathelijne Venema en Fleur Bouchier
Strategie: Joris Nuiver (Yune) & Ewout Lieben (Initiative)
Mediaplanning & inkoop: Initiative (Celine Prevos, Carmen Bos & Laurens Timmer)
Creatie: Yune (Richard Hol, De Reclamevrouwen, Sabina de Groot en Milou van den Aker)
Account: Frank Willemse (Yune) & Linda van Dijk (Initiative)
Projectmanagement: Esther Euwema (Yune)
Regie: Neal Kok (Aanstekelijk)
Muziek: Ambassadors
Producer: Daan Geuke (Yune)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in