Overslaan en naar de inhoud gaan

Only breidt uit met overname van Deens bureau Marketsquare

De groep opereert hiermee voor het eerst buiten de Benelux.
marketsquare
Het kantoor van Marketsquare in Kopenhagen.

De Nederlandse bureaugroep Only zet zijn eerste stap buiten de Benelux. De groep neemt het Deense bureau Marketsquare over, een gevestigde naam in Kopenhagen met 45 medewerkers en een sterke reputatie op het gebied van insight-gedreven creativiteit. Met de overname breidt Only uit naar Scandinavië - een opvallende stap, omdat het voor het eerst buiten de eigen thuismarkt opereert.

In Nederland bestaat Only uit een cluster van bureaus dat zich bezighoudt met strategische communicatie rondom maatschappelijke en complexe vraagstukken. De groep telt inmiddels achttien bureaus en zo’n 800 medewerkers in Nederland, België en nu Denemarken.

De aangesloten bureaus werken op thema’s als gedragsverandering, ESG-strategie, crisiscommunicatie en merkstrategie. Only positioneert zich naar eigen zeggen als alternatief voor de internationale agency-netwerken, maar dan opgebouwd uit lokaal sterke bureaus die hun eigen identiteit behouden.

Overheden

De Nederlandse vestigingen van Only (zoals Leene Communicatie, Noise en Marcommit) werken veel voor overheden, semi-publieke instellingen en bedrijven in sectoren waar communicatie een grote maatschappelijke rol speelt - zoals energie, mobiliteit, gezondheidszorg en financiële dienstverlening.

De uitbreiding naar Scandinavië is strategisch interessant: de communicatiemarkt in Denemarken lijkt in cultuur en thematiek sterk op die van de Benelux, met veel focus op maatschappelijke transities, duurzaamheid en gedragsverandering. Bovendien is het zeldzaam dat een 'homegrown'-netwerk uit de Benelux een eigen Europese structuur bouwt, in plaats van wordt opgeslokt door een internationaal communicatieconglomeraat.

Marketsquare -opgericht in 1993- blijft na de overname onder eigen naam opereren. Het volledige managementteam wordt mede-aandeelhouder in de Only-holding, iets wat past in het 'shared-ownership'model dat Only in Nederland ook hanteert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in