Hema introduceert een nieuwe make-uplijn met navulbare producten en duurzame verpakkingen. De collectie omvat lipsticks, bronzers, poeders en zelf samen te stellen oogschaduwpaletten. Alle producten zijn 100% vegan, vrij van microplastics en talk, en hervulbaar, waardoor verspilling wordt verminderd en transport efficiënter verloopt.
Tamara van Geest, unit manager beauty bij Hema: ‘We bieden producten van A-merk kwaliteit in een verpakking die net zo mooi is als die van de luxemerken, en dat allemaal voor een Hema-prijs.’ Volgens Van Geest maakt de collectie luxe make-up toegankelijk voor een breed publiek.
Geen nichedomein meer
Het is lastig om te claimen dat Hema dé trendsetter is op het gebied van duurzame make‑up. Je kan inmiddels misschien wel zeggen dat we het hier niet meer hebben over een nichedomein meer over een strategisch segment. Een paar highlights? INIKA Organic zet in op biologische, plastic‑neutrale verpakkingen; Lavertu lanceert navulbare basisproducten; Green People richt zich op 100 % natuurlijke formules; DUTCH. profileert lokaal geproduceerde, zero‑waste lipproducten. Deze merken lijken aan te tonen dat duurzaamheid zich vertalen in productstrategie én merkpositionering — en daarmee in relevantie voor veeleisende consumenten.
Consumenten kunnen lipsticks kiezen in een herbruikbare case en oogschaduwpaletten samenstellen uit 33 kleuren in verschillende finishes. Ook bronzers en poeders zijn navulbaar en zitten in compacte cases met spiegeltje.
Ter gelegenheid van de lancering opent Hema op 13 november de tijdelijke Hema beauty box in de IJ-passage van Amsterdam Centraal Station. De eerste dag is exclusief voor pers en influencers, op 14 en 15 november is de activatie open voor consumenten. De nieuwe make-uplijn, inclusief liquid blushes met niacinamide, blush- en bronzesticks met matte finish, glow primer tinted en tinted drops, is vanaf nu verkrijgbaar in alle Hema-winkels en online.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu