Met nog bijna een volle maand te gaan, lijkt bij Bol december inmiddels al begonnen. In de nieuwe feestdagen-campagne ‘Voor een cadeau dat ertoe doet’ laat de webwinkel zien hoe een goed gekozen cadeau meer kan betekenen dan een mooi pakje onder de boom.
Samen met lead agency Dept brengt Bol voor het eerst Sinterklaas en de Kerstman samen - een onwaarschijnlijke, maar sympathieke samenwerking in de drukste tijd van het jaar.
Ondertussen loopt er bij Bol een creatieve pitch waarin meerdere bureaus, waaronder Dept, zijn betrokken. Of Dept na ruim zeven jaar het lead agency blijft na afloop van de pitch, is nog niet bekend. De huidige campagne valt in ieder geval nog binnen de bestaande samenwerking tussen de retailer en het bureau.
Een wens voor Sinterklaas (en de Kerstman)
In de nieuwe feestdagen-commercial, geregisseerd door HolyFools, volgen we Anna, een meisje met één grote wens: pakjesavond vieren met haar gescheiden ouders. Een uitdaging, zelfs voor de goedheiligman. Daarom roept Sint de hulp in van zijn decembercollega. Wat volgt is een lichtvoetig verhaal over plannen, pakjes en onverwachte vriendschap, waarin de twee bebaarde feesticonen samen ontdekken dat een cadeau pas echt telt als het mensen dichter bij elkaar brengt.
De commercial wordt ondersteund door een brede multimediale campagne - van televisie en radio tot social content en outdoor. De samenwerking tussen de Sint en de Kerstman loopt door in een reeks korte online video’s waarin hun avontuur verder wordt verteld.
Cadeaus die verbinden
Met de campagne wil Bol laten zien dat de feestdagen niet alleen draaien om geven, maar vooral om verbinding. 'De magie van de feestdagen draait om samenzijn, aandacht voor elkaar en het delen van betekenisvolle momenten', zegt Fiona Vanderbroeck, director consumer & marketing bij Bol. 'Een cadeau geven gaat over veel meer dan het cadeau zelf - het gaat om het gevoel dat je iemand geeft.'
Volgens Ramin Bahari, creative director bij Dept, ontstond de campagne uit de gedachte: wat zou er gebeuren als de twee grootste cadeausymbolen elkaar ontmoeten? Bahari: 'We wilden een verhaal vertellen over betekenisvol geven. Als zelfs Sinterklaas en de Kerstman elkaar kunnen helpen, dan is dat de ultieme boodschap over wat cadeaus kunnen doen.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu