Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hé ouwe, ben je druk?' Bol brengt Sint en Kerstman samen in nieuwe feestcampagne

De webwinkel brengt de twee feesticonen voor het eerst samen in één campagne. Dept tekende voor concept en creatie.
bol
Lekker lachen met Sint en Santa.

Met nog bijna een volle maand te gaan, lijkt bij Bol december inmiddels al begonnen. In de nieuwe feestdagen-campagne ‘Voor een cadeau dat ertoe doet’ laat de webwinkel zien hoe een goed gekozen cadeau meer kan betekenen dan een mooi pakje onder de boom.

Samen met lead agency Dept brengt Bol voor het eerst Sinterklaas en de Kerstman samen - een onwaarschijnlijke, maar sympathieke samenwerking in de drukste tijd van het jaar.

Ondertussen loopt er bij Bol een creatieve pitch waarin meerdere bureaus, waaronder Dept, zijn betrokken. Of Dept na ruim zeven jaar het lead agency blijft na afloop van de pitch, is nog niet bekend. De huidige campagne valt in ieder geval nog binnen de bestaande samenwerking tussen de retailer en het bureau.

Een wens voor Sinterklaas (en de Kerstman)

In de nieuwe feestdagen-commercial, geregisseerd door HolyFools, volgen we Anna, een meisje met één grote wens: pakjesavond vieren met haar gescheiden ouders. Een uitdaging, zelfs voor de goedheiligman. Daarom roept Sint de hulp in van zijn decembercollega. Wat volgt is een lichtvoetig verhaal over plannen, pakjes en onverwachte vriendschap, waarin de twee bebaarde feesticonen samen ontdekken dat een cadeau pas echt telt als het mensen dichter bij elkaar brengt.

De commercial wordt ondersteund door een brede multimediale campagne - van televisie en radio tot social content en outdoor. De samenwerking tussen de Sint en de Kerstman loopt door in een reeks korte online video’s waarin hun avontuur verder wordt verteld.

Cadeaus die verbinden

Met de campagne wil Bol laten zien dat de feestdagen niet alleen draaien om geven, maar vooral om verbinding. 'De magie van de feestdagen draait om samenzijn, aandacht voor elkaar en het delen van betekenisvolle momenten', zegt Fiona Vanderbroeck, director consumer & marketing bij Bol. 'Een cadeau geven gaat over veel meer dan het cadeau zelf - het gaat om het gevoel dat je iemand geeft.'

Volgens Ramin Bahari, creative director bij Dept, ontstond de campagne uit de gedachte: wat zou er gebeuren als de twee grootste cadeausymbolen elkaar ontmoeten? Bahari: 'We wilden een verhaal vertellen over betekenisvol geven. Als zelfs Sinterklaas en de Kerstman elkaar kunnen helpen, dan is dat de ultieme boodschap over wat cadeaus kunnen doen.'

Credits:
Client: Bol
Director Consumer & Marketing: Fiona Vanderbroeck
Head of Brand Marketing: Danielle Snoeij
Brand Communications Managers: Esmee Blom, Sophie Heeringa, Renee de Brouwer
Media Management: Nick Rusman, Kelly Siemons
Digital Advertising: Maegan Verspaget, Erik Frijters, Jim van der Klein
Social Campaign Management: Anne Vonk, Dominique Baartmans, Isaac Diepenhorst
Agency: Dept
Account: Sanne Fleur Frencken, Madelon Egbertzen
Project Manager: Robin Bau Santos
Strategy: Jan Govaert, Thom van der Bijl, Anne-Sophie D’Hoog
Creative Directors: Menno Schipper, Paul Wood, Ramin Bahari
Creatives: Sjoerd Wingens, Mitchell Diercks, Rienk de Vries, Niels Bredemeijer
Social Creative: Luca Mascini
Producers: Koen Barnhard, Friso de Ronden, Marloes de Rijke
Socials Producers: Rosa Stamato, Isabel van der Kroft
HolyFools: Jelle de Jonge, Wikke van den Burg, Jan Sencur
Edit: Kapsalon
Grading & Online: Post Office
Sound: Earforce
Music & Licensing: MassiveMusic
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in