Overslaan en naar de inhoud gaan

Streamende oma in Centraal Beheer-campagne laat je nadenken over je pensioen

Humoristische campagne vraagt aandacht voor een serieus onderwerp: veel Nederlanders bereiden zich niet goed voor op hun pensioen.
Centraal Beheer pensioen
© Een still uit de TVC

Miljoenen Nederlanders zijn onvoldoende voorbereid op later, stelt Centraal Beheer. De financiële dienstverlener weet echter ook dat pensioen een weinig sexy onderwerp is. De nieuwste campagne rondom een pensioenproduct gooit het daarom over een prikkelende boeg. Een livestreamende bejaarde vrouw die haar lingerie toont aan kijkers, moet ons eraan herinneren dat doorwerken na je pensioenleeftijd geen droomscenario is. 

De humoristische commercial, waarin de nietsvermoedende thuiszorgmedewerker verschrikt binnenstapt, komt uit de koker van TBWA\Neboko. Het Amsterdamse reclamebureau werkt sinds vorig jaar samen met Centraal Beheer. De partijen bedachten het concept ProefPensioen om laagdrempelig te starten met sparen voor later, maar beseffen zich dat pensioendiensten de kijker niet op het puntje van de stoel brengen.

Darre van Dijk, chief creative officer van TBWA\Neboko: 'Daarom hebben we nagedacht hoe we op een onconventionele manier de aandacht voor dit onderwerp konden trekken. De kracht van communicatie van Centraal Beheer zit in humor: de Even Apeldoorn bellen-campagne is daar het bekendste voorbeeld van. Ook hier kiezen we voor een uitvergrote, grappige situatie om een boodschap over te brengen. Met deze gedurfde campagne willen we mensen aan het denken zetten én in beweging krijgen op een typische Centraal Beheer manier'.

Online video

Ilse Kaljee, marketingcommunicatie lead bij Centraal Beheer, vult aan: 'Open praten over je financiën is niet gangbaar. En over je pensioen praten al helemaal niet. Naast de online video die op YouTube, Amazon Prime en social media te zien is, stimuleren we het gesprek door ervaringsverhalen te delen: van de actrice in de video tot bekende en onbekende Nederlanders die ook niet klaar zijn voor later. In een mix van owned, earned en paid media maken we Nederland bewust dat het tijd is om na te denken over hun financiële toekomst. En vooral: om er mee aan de slag te gaan'.

Credits:

Opdrachtgever: Centraal Beheer
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Mindshare
Social Media en online doorvertalingen: TBWA\Feed
Content Studio: Clay
Productiemaatschappij: Holy Fools/ Joris Dommels
Offline edit: Gert-Willem Visser
Sound design: MAKE 
Muziek: BMG Production Music
Grading: Crabsalad/ Laurens Orij
Online: Crabsalad/ Laurens Orij
PR: NewsLab

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in