Overslaan en naar de inhoud gaan

'Freeballer Bill' gooit het roer om (en meer campagnes)

Ook KNVB, Jumbo, Albert Heijn, Transavia en beautymerk Adorn lanceren nieuw werk.
bill
Bill, ooit stofzuigerverkoper, organiseert nu swingerparty's.

AI en humor komen samen in Freeballer Bill

Regisseur Jeroen Mol (bekend van zijn werk op het snijvlak van film en technologie) heeft een korte film gemaakt waarin kunstmatige intelligentie niet alleen het onderwerp is, maar ook deel uitmaakt van het maakproces. De film toont met een vette knipoog hoe storytelling, VFX en AI samen kunnen komen in een nieuw soort filmische taal.

De productie laat zien hoe filmmakers als Mol de technologische vernieuwing omarmen zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen: een blik op de toekomst van vakmanschap en creativiteit.

In de humoristische online spot kijken we naar Freeballer Bill. Ooit een middelmatig verkoper van stofzuigers, nu organisator van swingerparty's in zijn privé-sauna. Want, aldus de droogkomische voice-over: 'Once a freeballer, always a freeballer.'

Michiel Marsman componeert soundtrack voor Adorn

Na zijn vertrek bij muziekbureau Sizzer presenteert Michiel Marsman zijn eerste werk onder eigen naam. Voor het nieuwe Italiaanse bureau Pope -opgericht door Francesco Poletti en Federico Pepe- verzorgde hij de muziek voor de lancering van het haarverzorgingsmerk Adorn.

De campagne is een 'uitbundige mix van kleur, humor en Italiaanse flair', met een opvallende soundtrack waarin opera, punk en electro samenkomen. Marsman schreef en produceerde de track 'Free Your Mind' samen met Koen van de Wardt - zij vormen samen het duo Klangman. De track is sinds vrijdag te beluisteren op alle streamingplatforms.

Jumbo blaast Frank Lammers omver

Bij Jumbo stormt het aanbiedingen deze herfst. Dat is de boodschap in de nieuwe campagne Prijzenstorm van het Brabante familiebedrijf. De campagne is ontwikkeld door Hotel L'Amour.

Met de campagne introduceert Jumbo een nieuw 'actiemechanisme' met zo'n duizend aanbiedingen 'die je omver blazen'. 'We willen hiermee herkenbaarheid creëren in de acties, zodat je weet: als het stormt bij Jumbo, is het écht raak met de aanbiedingen', aldus Martijn van Marle, creative director van Hotel L'Amour.

In de campagne zien we hoe Frank Lammers de storm trotseert om aanbiedingen te scoren. De campagne wordt uitgerold via televisie, online video, radio, social media en in de winkels.

René Repko, marketingdirecteur Jumbo: 'De every day low pricing-strategie waarmee we onze klanten willen geruststellen, hebben we aangescherpt met nieuwe aanbiedingen. Dat is terug te zien in nieuw ingerichte schappen, maar ook onze marketingcommunicatie. De Prijzenstormencampagne sluit daar naadloos op aan.'

Van Marle van Hotel L'Amour: 'In een landschap vol actiemechanismen wilden we iets maken dat direct opvalt en herkenbaar is. Een tikje over de top, met veel humor en energie.'

Credits:
Jumbo Supermarkten
Bureau: Hotel L’Amour
Productie: BetterCallsol
Regie: Roel Boorsma
Producer: Ronald Hietbrink
D.O.P: Marc de Meijer
Offline Montage: Kim Hinrichs
Post Productie: de Grot
Sound Design: Public Audio


KNVB op de bres tegen discriminatie

Voormalig internationals Khalid Boulahrouz en Wout Brama spelen de hoofdrol in de nieuwe 'Discriminatie = kansloos'-campagne van de KNVB. De campagne moet de actiebereidheid bij discriminatie-incidenten in het voetbal vergroten en laten zien wat spelers, supporters en omstanders zelf kunnen doen.

In twee korte documentaires keren Boulahrouz en Brama terug naar hun oude amateurclubs –respectievelijk Excelsior Maassluis en PH Almelo– om te zien welke stappen daar worden gezet tegen discriminatie. Het eerste deel, met Boulahrouz, is inmiddels online te zien; de video met Brama volgt later deze maand.

De campagne bestaat verder uit een tv-commercial, digitale uitingen en een lokale activatie bij voetbalverenigingen. Centraal staan acht handelingsperspectieven voor omstanders en slachtoffers - van 'zeg er iets van' tot 'meld het bij Discriminatiemelder'. De boodschap mag duidelijk zijn: alleen niets doen is geen optie.

Noise Amsterdam tekende voor de gedragswetenschappelijke strategie en creatieve invulling van de campagne, die onderdeel is van het bredere actieplan 'Ons voetbal is van iedereen’ waarmee de KNVB en de Rijksoverheid sinds 2020 racisme en discriminatie in het voetbal bestrijden.

Credits:
KNVB: Jaap Paulsen, Houssin Bezzai, Marije Uiterwijk, Jordy Knaap
Bureau: Noise Amsterdam
Productiemaatschappij: Bruut
Mediabureau: Brandwebbing


Albert Heijn helpt Nederland aan meer maaltijdgemak

Albert Heijn lanceert vandaag de tweede commercial met supermarktmanager Daan, vertolkt door Jeroen van Koningsbrugge. De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, draait om het thema ‘maaltijdgemak’ en laat zien hoe de supermarktketen klanten helpt om elke dag 'eenvoudig een lekkere maaltijd' op tafel te zetten.

In de tv-commercial -ook te zien via online video en in de winkels- verschijnt Daan in herkenbare klantsituaties waarin hij praktische oplossingen biedt. 'Of je nu in het spitsuur zit met je gezin, wil sporten of druk bent als oppas-opa: je wil wél lekker eten', aldus Albert Heijn.

Met de campagne benadrukt de retailer dat gezond, betaalbaar en snel koken binnen ieders bereik ligt, zowel in de winkel als online. Het versassortiment is uitgebreid met onder meer Aziatische producten, stoomgroenten en pureersauzen.

Daan werd begin september geïntroduceerd als het nieuwe gezicht van Albert Heijn en volgt na zes jaar supermarktmanager Ilse op.

Nieuwe visuele identiteit voor Transavia

Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft zijn merkpositie en visuele identiteit vernieuwd. De rebranding, ontwikkeld door Studio Dumbar/Dept, is zichtbaar in diverse merkuitingen van Transavia - van online platforms tot in het vliegtuig.

De nieuwe identiteit bouwt voort op de rebranding uit 2015 en versterkt Transavia's positie als slimme en toegankelijke keuze voor zowel vakantie- als zakenreizigers, aldus de vliegtuigmaatschappij. Het bekende groene T-symbool blijft behouden, maar is vereenvoudigd 'voor meer kracht en helderheid', aldus Transavia.

Volgens Tom Dorresteijn, strategy director bij Studio Dumbar/Dept, 'versterkt de evolutie wat al sterk is: een krachtig, mensgericht merk dat beweegt, net als de luchtvaartmaatschappij zelf.'

transavia
Outdoorbeeld Transavia.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in