Lidl Nederland start 'Let's Grow', een platform dat vrouwelijke atleten een podium geeft en jonge meiden wil inspireren om te (blijven) sporten. Voormalig top-handbalster Tess Lieder is het eerste rolmodel dat via een campagne meiden aanspreekt. Hard nodig, stellen Lidl en meewerkend sportmarketingbureau Branthlete op basis van een ABN Amro-onderzoek waaruit blijkt dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen.
Het Let's Grow-platform wil via vrouwelijke rolmodellen duidelijk maken dat sporten zinvol is. Het geeft je structuur, zelfvertrouwen, mentale kracht en plezier, benadrukt de supermarkt. Lieder onderstreept die boodschap en spreekt meiden aan via een minidocumentaire, waarin ze onder andere praat over het overwinnen van taal- en cultuurbarrières en het balanceren tussen topsport en moederschap.
De minidocumentaire krijgt aandacht op de online kanalen van Lidl en van Lieder, en is ook onderaan dit artikel te bekijken. Een retailmedia-campagne lijkt voorlopig niet aan de orde, bijvoorbeeld. Een woordvoerder van Lidl reageert desgevraagd: 'de doelgroep van deze campagne, jonge vrouwen, bevindt zich voornamelijk online en zullen we dus ook met name bereiken via sociale media als YouTube en Instagram.
Op het Let's Grow-platform gaan we de komende tijd meer vrouwelijke atleten terugzien, beloven Lidl en sportmarketingbureau Branthlete. Mede-oprichter van Branthlete Frederique de Laat zegt: 'Tess is de eerste in een reeks vrouwelijke rolmodellen van wie Lidl het verhaal gaat delen. Door hun ervaringen zichtbaar te maken, inspireren we een nieuwe generatie om in beweging te blijven'.
UEFA vrouwenvoetbal
Lidl wil desgevraagd niet aangeven met hoeveel vrouwelijke atleten zij totaal samenwerkt en of er een harde einddatum op het Let's Grow-initiatief zit. De supermarktketen zegt wel: 'Om in heel Nederland impact te maken, bekijkt Lidl de mogelijkheden om Let’s Grow binnen verschillende sporten waaraan Lidl zich verbonden heeft, verder te ontwikkelen'. Onlangs verlengde Lidl de samenwerking met UEFA vrouwenvoetbal tot 2030, wat de deur van Let's Grow openzet voor vrouwenvoetbalsters.
WK handbal
De start van Let's Grow valt samen met de aankondiging dat Lidl het WK vrouwenhandbal 2025 sponsort. De supermarktketen noemt gelijkheid in sport essentieel en hamert erop dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen. 'Vandaar onze keuze voor vrouwenhandbal. Handbal heeft door de successen van de Nederlandse vrouwen (zoals de wereldtitel in 2019) een positief momentum opgebouwd en kent een breed, familiair bereik dat perfect aansluit bij Lidl’s doelgroep. Met deze sponsoring onderstrepen we dat gezondheid, beweging en gelijkheid hand in hand gaan'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu