‘Vroegah’ (voor al mijn 28+’ers) twijfelde je misschien over grote keuzes in je leven. Of je nu wel of niet op die verre reis moest gaan, of wat je moest met de liefde. Maar als je terugkijkt, denk je bij sommige momenten: 'Dat was écht een goede keuze'. En precies daar sluit de nieuwste TikTok-trend op aan: de “In your 20’s”-trend.
De trend draait om het delen van levenslessen, soms sentimenteel, soms humoristisch. TikTok creators vertellen welke keuzes hun leven beter hebben gemaakt, en de comments lopen vol met herkenbare verhalen. Een goed voorbeeld: 'In your 20’s there will be a plane that takes you away from your hometown. It’s very important you get on that plane'.
Wat betekent dit voor marketeers?
De trend is breed inzetbaar en dat hebben merken inmiddels ontdekt. Vooral fashion labels haken al aan. 'In your 20’s, there will be a jacket that you can wear every day and to NFL games. It’s very important you buy that jacket'. Zo moedigen ze kijkers aan om slimme, praktische keuzes te maken, maar wel met een knipoog. Doordat de trend emotie, herkenning en storytelling combineert, zorgt het voor hoge engagement en is het voor merken eenvoudig te vertalen naar verschillende categorieën. Kortom: een laagdrempelig format waar marketeers echt op moeten inspelen. Hoe zou jij het gebruiken voor jouw merk?
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu