Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: de trend vol levenslessen

'In your 20s you will go viral'. Het is belangrijk dat je deze trend snapt.
Drie screenshots van verschillende Tiktok video's van de in your 20's trend.

‘Vroegah’ (voor al mijn 28+’ers) twijfelde je misschien over grote keuzes in je leven. Of je nu wel of niet op die verre reis moest gaan, of wat je moest met de liefde. Maar als je terugkijkt, denk je bij sommige momenten: 'Dat was écht een goede keuze'. En precies daar sluit de nieuwste TikTok-trend op aan: de “In your 20’s”-trend.

De trend draait om het delen van levenslessen, soms sentimenteel, soms humoristisch. TikTok creators vertellen welke keuzes hun leven beter hebben gemaakt, en de comments lopen vol met herkenbare verhalen. Een goed voorbeeld: 'In your 20’s there will be a plane that takes you away from your hometown. It’s very important you get on that plane'.

Wat betekent dit voor marketeers?

De trend is breed inzetbaar en dat hebben merken inmiddels ontdekt. Vooral fashion labels haken al aan. 'In your 20’s, there will be a jacket that you can wear every day and to NFL games. It’s very important you buy that jacket'. Zo moedigen ze kijkers aan om slimme, praktische keuzes te maken, maar wel met een knipoog. Doordat de trend emotie, herkenning en storytelling combineert, zorgt het voor hoge engagement en is het voor merken eenvoudig te vertalen naar verschillende categorieën. Kortom: een laagdrempelig format waar marketeers echt op moeten inspelen. Hoe zou jij het gebruiken voor jouw merk?

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in