Staat jouw TikTok en Instagram ook opeens weer vol met het lied Lush Life? Daar is een reden voor. Vorige week ging een video van het Zara Larsson-concert in Nederland razendsnel viraal. Tijdens haar show vroeg Zara, zoals altijd, iemand het podium op om mee te dansen tijdens Lush Life. Deze keer bleek de gekozen jonge vrouw een natuurtalent, waardoor de video binnen 24 uur niet alleen Nederland, maar heel Europa veroverde. Zara speelde slim mee en deelde het dansje op haar eigen kanalen, waarna andere video's van volgende concerten uit haar tour volgden en merken enthousiast instapten. Het vrolijke, nostalgische geluid en het simpele dansje bleken een ideale formule voor een wereldwijde trend.
Het is niet de eerste keer dat Zara viraal gaat. Een jaar eerder beleefde haar oude hit Symphony een onverwachte comeback dankzij de 'dolfijn-trend': hypervrolijke beelden van een springende dolfijn met regenbogen gecombineerd met ironisch donkere captions zoals 'I am depressed'. Die mix van kleur, humor en zelfspot sloot perfect aan bij Gen Z en Alpha. Zara gebruikte de trend direct in haar branding, visuals en tourdesign. De trend was terug te vinden met een kleine knipoog in haar online imago.
Nostalgie
De combinatie van haar zonnige imago, vrolijke muziek en de nieuwe dansvideo’s brengt precies nu, in de donkere dagen voor de feestdagen, een golf aan lichte, nostalgische energie op sociale media. Beide voorbeelden rond de artiest tonen aan dat de juiste manier van meespelen met de rare golven van sociale media en trends, zeker bij jongere generaties, kan werken. Als gevolg van deze virale video’s zijn meerdere nummers van Zara opnieuw trending.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu