Overslaan en naar de inhoud gaan

MVO Nederland heet nu Future Up, Total Design tekende voor de rebranding

De naam maatschappelijk verantwoord ondernemen dekte de lading niet meer, is de verklaring.
mvo nederland nu futureup
© Aangeleverd

MVO Nederland wijzigt de naam per direct in FutureUp. De naam Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' dekt de lading namelijk niet meer, nu de organisatie zich ook inzet om ondernemers en partijen te 'activeren om de economie structureel te vernieuwen'. Als het nieuwe FutureUp kan de overheidsorganisatie, waar circa zestig mensen werken, 'het bedrijfsleven toekomstbestendig maken door winst en positieve impact met elkaar te verbinden'. 

Total Design tekende voor het merkpositioneringstraject, waarin een nieuwe merkstrategie, merkbelofte en visuele identiteit zijn ontwikkeld. Van een ander logo en vernieuwde kleuren tot een hagelnieuwe website en het merkverhaal 'Iedereen winst'; er is veel veranderd. Bij de nieuwe identiteit horen kernwoorden als energie, optimisme, vooruitgang en samenwerking. 

'Future Up heeft de stap durven zetten om zichzelf opnieuw uit te vinden en daarmee haar missie kracht bij te zetten', zegt Eva Hartog, client director Branding bij Total Design. 'Deze rebranding is een strategische stap vooruit. De nieuwe identiteit geeft richting, energie en geloofwaardigheid aan de ambitie om ondernemers en organisaties te verbinden in de missie naar een toekomstbestendige economie'.

Credits

Strategie: Trudelies van der Poel en Martijn Arts
Design: Christina Pfeiffer (Sr. Designer) en Adam Lane (Creative Director)
Client Management: Eva Hartog (Client Director)
Naamgeving: Skriptor Ziglia
Vanuit Future Up verantwoordelijk: Marije Perdon (Director Advocacy)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Hans de Koning

Van Samenleving & Bedrijf naar MVO Nederland naar Future Up. Alles wat in het verleden opgebouwd is weer door de WC gespoeld. Wat een verspilling van overheidsgeld! Leer nou eindelijk eens hoe je met een merk omgaat. Dat moet je met de tijd mee laten groeien, of desnoods een keertje herpositioneren. Maar re-branding is als je goed merkmanagement toepast in 99 van de 100 gevallen helemaal niet nodig. is dit dat ene geval? Ik geloof er niets van.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in