MVO Nederland wijzigt de naam per direct in FutureUp. De naam Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' dekt de lading namelijk niet meer, nu de organisatie zich ook inzet om ondernemers en partijen te 'activeren om de economie structureel te vernieuwen'. Als het nieuwe FutureUp kan de overheidsorganisatie, waar circa zestig mensen werken, 'het bedrijfsleven toekomstbestendig maken door winst en positieve impact met elkaar te verbinden'.
Total Design tekende voor het merkpositioneringstraject, waarin een nieuwe merkstrategie, merkbelofte en visuele identiteit zijn ontwikkeld. Van een ander logo en vernieuwde kleuren tot een hagelnieuwe website en het merkverhaal 'Iedereen winst'; er is veel veranderd. Bij de nieuwe identiteit horen kernwoorden als energie, optimisme, vooruitgang en samenwerking.
'Future Up heeft de stap durven zetten om zichzelf opnieuw uit te vinden en daarmee haar missie kracht bij te zetten', zegt Eva Hartog, client director Branding bij Total Design. 'Deze rebranding is een strategische stap vooruit. De nieuwe identiteit geeft richting, energie en geloofwaardigheid aan de ambitie om ondernemers en organisaties te verbinden in de missie naar een toekomstbestendige economie'.
Credits
Strategie: Trudelies van der Poel en Martijn Arts
Design: Christina Pfeiffer (Sr. Designer) en Adam Lane (Creative Director)
Client Management: Eva Hartog (Client Director)
Naamgeving: Skriptor Ziglia
Vanuit Future Up verantwoordelijk: Marije Perdon (Director Advocacy)

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuVan Samenleving & Bedrijf naar MVO Nederland naar Future Up. Alles wat in het verleden opgebouwd is weer door de WC gespoeld. Wat een verspilling van overheidsgeld! Leer nou eindelijk eens hoe je met een merk omgaat. Dat moet je met de tijd mee laten groeien, of desnoods een keertje herpositioneren. Maar re-branding is als je goed merkmanagement toepast in 99 van de 100 gevallen helemaal niet nodig. is dit dat ene geval? Ik geloof er niets van.