Meer dan 295 duizend consumentenstemmen zijn uitgebracht over circa 500 retailers, om antwoord te krijgen op de vragen wie de 'ABN Amro beste winkelketen van Nederland' en 'ABN Amro webshop award The Netherlands' wint. Zo komt er ook een 'Retailer of the year'.
Het jaarlijkse prijzengala voegt dit jaar nieuwe categorieën toe, waaronder gemakswinkels, quick service restaurants en autoservice. In totaal maken 119 retailers kans op een categorieprijs.
Bekijk de volledige lijst met genomineerden hier. ABN Amro maakt op 5 september de winnaars bekend, op zijn hoofdkantoor in Amsterdam.
Prijs en assortiment belangrijk
Voor consumenten blijft de prijs een belangrijk punt bij het beoordelen van retailers, stelt ABN Amro op basis van de uitgebrachte stemmen. Het belang is wel iets kleiner geworden ten opzichte van vorig jaar, zowel bij fysieke winkels als webwinkels. Online weegt de prijs nog steeds zwaarder dan bij een fysieke winkel.
Het assortiment blijft ook erg belangrijk voor een fysieke winkel, gevolgd door deskundigheid en koopgemak. Bij een webwinkel gaat het vooral om het assortiment, de kwaliteit van de informatievoorziening en de service.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu