Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze retailers strijden voor de prijzen 'beste winkelketen' en 'beste webwinkel' van Nederland

Ruim 295 duizend uitgebrachte stemmen leveren een lijst van 119 retailers op, meldt organisator ABN Amro.
retailer of the year
© Foto: aangeleverd

Meer dan 295 duizend consumentenstemmen zijn uitgebracht over circa 500 retailers, om antwoord te krijgen op de vragen wie de 'ABN Amro beste winkelketen van Nederland' en 'ABN Amro webshop award The Netherlands' wint. Zo komt er ook een 'Retailer of the year'. 

Het jaarlijkse prijzengala voegt dit jaar nieuwe categorieën toe, waaronder gemakswinkels, quick service restaurants en autoservice. In totaal maken 119 retailers kans op een categorieprijs. 

Bekijk de volledige lijst met genomineerden hier. ABN Amro maakt op 5 september de winnaars bekend, op zijn hoofdkantoor in Amsterdam.

Prijs en assortiment belangrijk

Voor consumenten blijft de prijs een belangrijk punt bij het beoordelen van retailers, stelt ABN Amro op basis van de uitgebrachte stemmen. Het belang is wel iets kleiner geworden ten opzichte van vorig jaar, zowel bij fysieke winkels als webwinkels. Online weegt de prijs nog steeds zwaarder dan bij een fysieke winkel. 

Het assortiment blijft ook erg belangrijk voor een fysieke winkel, gevolgd door deskundigheid en koopgemak. Bij een webwinkel gaat het vooral om het assortiment, de kwaliteit van de informatievoorziening en de service.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in