Ook deze week het nodige accountnieuws, want onder meer Samsung, de Hersenstichting en ReumaNederland maken nieuwe bureaus bekend. Dat leidt tot de nodige accountwissels. E-commercereus Bol zoekt ondertussen via een pitch naar een nieuw above-the-line-bureau, al strijdt huidig bureau Dept om het account te behouden. Onderstaand overzicht brengt je op de hoogte van al het accountnieuws.
Bol schrijft pitch uit, Dept doet ook mee
Webwinkel Bol zoekt een nieuw reclamebureau voor zijn above-the-line-campagnes. Daar is een pitch voor uitgeschreven. Dept, het huidige lead agency, doet ook mee aan die pitch. Naar verluidt zijn ook Ace en TBWA\Neboko in de race voor het account van Bol. De uitslag volgt naar verwachting eind december. Bol en Dept werken al zeven jaar samen.
Lees hier het volledige artikel.
Samsung kiest AndAgencyAmsterdam voor influencermarketing
Elektronicagigant Samsung is na een pitch uitgekomen bij een nieuw bureau voor influencermarketing in Nederland. AndAgencyAmsterdam is als winnaar uit de bus gekomen, wat betekent dat Oona/Baas het account na zeven jaar verliest. Er deden vijf bureaus mee aan de pitch. Samsung blijft samenwerken met GoSpooky (social) en Cheil Benelux (lead agency).
Lees hier het volledige artikel.
ReumaNederland na mediapitch naar Media Reverse
Ook ReumaNederland heeft een nieuw bureau, een mediabureau om specifiek te zijn. Na een pitch is het account naar Media Reverse gegaan, met de intentie om de merkbekendheid van ReumaNederland te vergroten en doelgroepen te activeren. De samenwerking start met een bewustwordingscampagne.
Lees hier het volledige artikel.
Molecule wint influencermarketing-account van KitchenAid
Bij digital-first bureau Molecule smaakt het eerste bakje koffie op de ochtend nog beter, want het merk gaat aan de slag met influencermarketing voor KitchenAid. Deze fabrikant van keukenapparatuur - inclusief koffiezetapparaten - wil influencers onder andere inzetten rondom Black Friday, het jaarlijkse kortingsfestijn dat eind november plaatsvindt. Of er een pitch heeft plaatsgevonden, is niet bekendgemaakt.
Hersenstichting kiest Ace als lead agency
De Hersenstichting wil een groter publiek bereiken met het thema hersengezondheid en kiest Ace als lead agency voor de verdere ontwikkeling van het merk. Ace gaat ook meewerken aan publiekscampagnes over hersengezondheid. De eerste gezamenlijke campagnes komen begin volgend jaar.
Lees hier het volledige artikel.
Elanco Animal Health gaat met Initiative aan de slag
Tot slot Initiative, dat ook met een toast het weekend in kan. Farmaceut Elanco Animal Health kiest Initiative (IPG Mediabrands) per 1 januari als nieuw mediabureau voor Nederland én België. Initiative haalt graag aan dat dit de vierde pitchwinst op rij is, na succes met Makro, HelloFresh en Bayer.
Lees hier het volledige artikel.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu