The Best Social Awards introduceert twee nieuwe lijsten, als aanvulling op een prijzengala waarop de beste socialmediacases van merken uitgelicht worden. Er is nu ook een zoektocht gestart naar The Best Social 100 (de 100 meest opvallende en creatieve Nederlandse creators) en naar de 25 creators die uitblinken op het gebied van user generated content (UGC). Voor die laatste categorie werkt The Best Social Awards samen met bol (voorheen bol.com).
UGC-creators zijn aan een opmars bezig en maken content die herkenbaar en authentiek is. De volgersschare is vaak relatief klein, maar trouw en betrokken. Bol is één van de merken die inzet op UGC-creators, die een andere rol in de marketingmix spelen dan influencers met een echt groot bereik. Een vakjury kiest de UGC-creators die een plek in de top 25 verdienen. De lijst wordt op 2 maart onthuld.
Top 100 van creators
Om tot een lijst van de 100 belangrijkste creators te komen, is er eerst een longlist van 500 namen opgesteld. Deze lijst komt uit de koker van de redactie van The Best Social Awards, externe experts en aanbevelingen van het publiek. Op de lijst vind je alleen creators die zijn aangesloten bij Influencerregels.com, een initiatief van brancheclub DDMA waarmee creators laten zien dat ze op de hoogte zijn van relevante wetgeving en andere zaken.
Het publiek kan tussen 14 januari en 5 februari op zijn top 5 creators stemmen. Dat levert uiteindelijk een top 100 op, waarbij de volgorde van de top 10 geheim blijft tot de awardshow op 5 maart.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu