Communicatiestrategen Lize Hong en Andrada Smaranda starten OSÉ, een brand- en communicatiestudio gericht op startups en scale-ups. De propositie? In drie weken helpen met het vernieuwen van hun merk, positionering en messaging, en dat voor een vaste prijs. De werkwijze doet denken aan een sprint, een term die met name in de techwereld bekend is.
Hong en Smaranda werkten jarenlang in die techwereld. Eerstgenoemde heeft meer dan 15 jaar ervaring in communicatie bij Google en Uber, en leidde eerder een pr-bureau in New York. Smaranda was 10 jaar verantwoordelijk voor brand en design bij het Nederlandse techbedrijf Ayden en is later startups geholpen om hun merk beter neer te zetten. Daar gaat het nog steeds vaak mis, zegt Hong. 'De meeste startups falen niet door een slecht product, maar omdat niemand begrijpt wat ze doen of waarom het ertoe doet. In de Verenigde Staten weten founders dit al: merk en verhaal zijn daar essentieel voor het voortbestaan van het bedrijf. In Europa wordt het vaak over het hoofd gezien. Dat willen we veranderen door het op deze manier toegankelijker te maken'.
OSÉ heeft de eerste twee klanten al aan boord. Orq is een AI-startup en Cocoroco is een customer service-platform. OSÉ zegt bewust gekozen te hebben voor een drieweeks traject omdat de beoogde klant 'onder hoge groei- en concurrentiedruk staan'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu