Overslaan en naar de inhoud gaan

'Apple gaat minder iPhones tegelijk uitbrengen, mede om zijn marketingteams te ontlasten'

Nieuwe meerjarenstrategie moet omzet beter spreiden en medewerkers meer ademruimte geven, stelt een gerenommeerde journalist.
Apple iPhone
De nieuwste iPhone-series
© Apple

Apple gaat vanaf volgend jaar niet meer allerlei iPhone-modellen in dezelfde periode uitbrengen, stelt de gerenommeerde journalist Mark Gurman van Bloomberg. Zo verschijnt er volgend najaar geen iPhone 18, maar komt die pas in het voorjaar van 2027. Apple zou deze nieuwe meerjarenstrategie ontwikkelen om zijn marketingteams en andere afdelingen meer ademruimte te geven.

Sinds 2017 brengt Apple elk najaar een sloot iPhone-modellen uit, gevolgd door regelmatig een goedkopere iPhone SE in het voorjaar. Die strategie is herkenbaar voor kopers en levert elk najaar een omzetpiek op, maar betekent ook dat eigen personeel, leveranciers en verkooppartijen het één periode per jaar heel druk hebben. Daar wil het bedrijf volgens Bloomberg volgend jaar verandering in brengen.

In het najaar van 2026 kunnen we volgens Bloomberg twee Pro-iPhones verwachten én een eerste vouwbare iPhone. Een half jaar later volgen pas de reguliere iPhone 18, goedkopere iPhone 18e en dunne nieuwe Air-telefoon. Dit nieuwe schema moet een meerjarenplan worden en het personeel meer rust geven en de omzet beter over het jaar verdelen. De marketingafdeling hoeft bovendien niet meer alle verschillende iPhones tegelijk aan te prijzen.

Of Bloomberg het bij het juiste eind heeft, zal volgend najaar pas duidelijk worden. De publicatie heeft al vaker vroegtijdig Apple-nieuws gepubliceerd dat achteraf (nagenoeg) juist bleek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in