De energietransitie staat voor een nieuwe fase. Waar het eerder vooral draaide om het opwekken van 100% groene stroom, verschuift de uitdaging nu naar het gebruik ervan. Consumenten zijn in dit nieuwe hoofdstuk meer aan zet. Een nieuwe rol die vooral gepaard lijkt te gaan met veel complexiteit, tegenstrijdigheden en vragen. Vandebron ziet dat anders. Met een nieuwe merkstrategie en campagne, ontwikkeld met creatief en strategisch bureau Dawn, wil Vandebron een stuwende rol spelen in dit nieuwe hoofdstuk van de energiemarkt.
Slimme energie onweerstaanbaar logisch
Volgens Vandebron is groene energie niet meer alleen een morele verantwoordelijkheid, maar simpelweg een no-brainer. Vandebron noemt het slimme energie: groene stroom, slim gebruikt is goed voor de wereld én voor de portemonnee. 'Slimme energie is zo logisch dat het onweerstaanbaar is', zegt Jari Kloppenburg, strategy director bij Dawn. 'Daar hebben we dan ook het strategische merkmantra van gemaakt: onweerstaanbaar logisch. En dat is ook gelijk de basis voor een aangescherpt verhaal, proposities, eigen toon en een glasheldere positie in een markt die bol staat van complexiteit.'
Nieuwe merkcampagne
Om slimme energie onweerstaanbaar logisch te maken is Vandebron samen met Dawn op zoek gegaan naar een creatieve en emotionele vertaling voor in de campagne. Het idee: steeds slimmere energie. En een campagne waar de brug wordt geslagen tussen ontwikkelingen in de energiemarkt en de wereld om ons heen. We gingen bijvoorbeeld van walkman naar iPhone en van kaartlezen naar GPS. De campagne laat zien hoe de dingen die ooit heel moeilijk leken nu oh zo vanzelfsprekend zijn, zoals het strikken van je veters. En zoals de transitie van fossiele energie naar de overvloed aan zon- en windenergie.
'Groene energie wordt vaak gezien als duur, maar wij laten zien dat slimmer energieverbruik juist in je voordeel werkt. Met dynamische energieprijzen en innovaties zoals Slim Laden en de Groene stroom-voorspeller maken we efficiënt en duurzaam verbruik steeds vanzelfsprekender', zegt Marloes Dobbe, commercial director Vandebron.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu