Conservatieve communicatie-adviseurs hadden Astronomer ongetwijfeld het advies gegeven te wachten tot de storm ging liggen. Vorige week werden de ceo en HR-director (beiden getrouwd met een ander) gesnapt door de kisscam bij een groot Coldplay-concert. Het filmpje waarin Coldplay-leadzanger Chris Martin zich hardop afvroeg of het wegduikende stel een affaire had of extreem verlegen was, ging de hele wereld over. Mensen en merken maakten er vele grappen over, er werd gediscussieerd over relaties op de werkvloer en over privacy.
Astronomer besloot – na een statement over de normen en waarden van het bedrijf - te onderzoeken hoe een graantje mee te kunnen pikken van de overweldigende, wereldwijde aandacht voor het bedrijf na Coldplaygate.
Het databedrijf huurde de ex van Coldplay-zanger Chris Martin in als tijdelijke woordvoerder. In een simpele statement beantwoordt ze ‘veelgestelde vragen’ waarin de aandacht wordt gevestigd op de datadiensten van Astronomer en op een aankomend evenement. Op LinkedIn wordt de video begeleid door de simpele tekst ‘Bedankt voor uw interesse in Astronomer.'
De stunt werd bedacht door acteur Ryan Reynolds opgerichte bureau Maximum Effort. Op verschillende platforms postte het bureau:
‘Thank you for your interest in Maximum Effort, Astronomer! We will now get back to what we do best: motion pictures with Hugh Jackman, Fastvertising, Welsh football and emotional eating. We’ll leave the data workflow automation to G̶y̶w̶n̶e̶t̶h̶ ̶P̶a̶l̶t̶r̶o̶w̶ Astronomer.’
Maximum Effort wordt op LinkedIn bedankt door de nieuwe ceo en partner van Astronomer, Pete DeJoy. Hij volgde de afgetreden Andy Byron vorige week op. Ook geeft DeJoy de medewerkers van het bedrijf een compliment na de roerige week:
‘Ik heb altijd geloofd dat karakter het sterkst naar voren komt in moeilijke momenten. Vorige week bewees het team van Astronomer dat in volle glorie. Ze ondersteunden onze klanten, elkaar en onze missie zonder een moment te missen. Ik ben enorm dankbaar dat ik mag samenwerken met zulke doordachte en gedreven mensen. Dus aan al onze medewerkers bij Astronomer: dank jullie wel voor het laten zien waar geweldige teams uit bestaan. Jullie karakter en toewijding blijven niet onopgemerkt’, aldus de nieuwe ceo.
Hij sluit af met: ‘Zoals Gwyneth Paltrow al zei: het is nu tijd om terug te keren naar waar we het beste in zijn — het leveren van baanbrekende resultaten voor onze klanten. We kijken ernaar uit wat dit volgende hoofdstuk voor Astronomer in petto heeft.’

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuBriljante move. Er zijn veel bewijzen dat nieuws -goed of slecht- leidt tot omzetstijging. Het Toyota schandaal in de US, VW's Dieselgate, Facebook. En dit is ook nog eens slim aangepakt. Met een mooie sterke vrouw die niet terug- maar vooruitkijkt.