Overslaan en naar de inhoud gaan

Stilzitten als je geschoren wordt? Astronomer slaat terug met Gwyneth Paltrow als woordvoerder

Astronomer, bekend van ‘Coldplaygate’, beantwoordt de mediastorm met tijdelijke woordvoerder Gwyneth Paltrow (de ex van Chris Martin).
Gwyneth Paltrow
Gwyneth Paltrow neemt tijdelijk de woordvoering van Astronomer op zich

Conservatieve communicatie-adviseurs hadden Astronomer ongetwijfeld het advies gegeven te wachten tot de storm ging liggen. Vorige week werden de ceo en HR-director (beiden getrouwd met een ander) gesnapt door de kisscam bij een groot Coldplay-concert. Het filmpje waarin Coldplay-leadzanger Chris Martin zich hardop afvroeg of het wegduikende stel een affaire had of extreem verlegen was, ging de hele wereld over. Mensen en merken maakten er vele grappen over, er werd gediscussieerd over relaties op de werkvloer en over privacy.   

Astronomer besloot – na een statement over de normen en waarden van het bedrijf - te onderzoeken hoe een graantje mee te kunnen pikken van de overweldigende, wereldwijde aandacht voor het bedrijf na Coldplaygate.

Het databedrijf huurde de ex van Coldplay-zanger Chris Martin in als tijdelijke woordvoerder. In een simpele statement beantwoordt ze ‘veelgestelde vragen’ waarin de aandacht wordt gevestigd op de datadiensten van Astronomer en op een aankomend evenement. Op LinkedIn wordt de video begeleid door de simpele tekst ‘Bedankt voor uw interesse in Astronomer.'

De stunt werd bedacht door acteur Ryan Reynolds opgerichte bureau Maximum Effort. Op verschillende platforms postte het bureau:

‘Thank you for your interest in Maximum Effort, Astronomer! We will now get back to what we do best: motion pictures with Hugh Jackman, Fastvertising, Welsh football and emotional eating. We’ll leave the data workflow automation to G̶y̶w̶n̶e̶t̶h̶ ̶P̶a̶l̶t̶r̶o̶w̶ Astronomer.’

Maximum Effort wordt op LinkedIn bedankt door de nieuwe ceo en partner van Astronomer, Pete DeJoy. Hij volgde de afgetreden Andy Byron vorige week op. Ook geeft DeJoy de medewerkers van het bedrijf een compliment na de roerige week:

‘Ik heb altijd geloofd dat karakter het sterkst naar voren komt in moeilijke momenten. Vorige week bewees het team van Astronomer dat in volle glorie. Ze ondersteunden onze klanten, elkaar en onze missie zonder een moment te missen. Ik ben enorm dankbaar dat ik mag samenwerken met zulke doordachte en gedreven mensen. Dus aan al onze medewerkers bij Astronomer: dank jullie wel voor het laten zien waar geweldige teams uit bestaan. Jullie karakter en toewijding blijven niet onopgemerkt’, aldus de nieuwe ceo.

Hij sluit af met: ‘Zoals Gwyneth Paltrow al zei: het is nu tijd om terug te keren naar waar we het beste in zijn — het leveren van baanbrekende resultaten voor onze klanten. We kijken ernaar uit wat dit volgende hoofdstuk voor Astronomer in petto heeft.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Martin de Munnik

Briljante move. Er zijn veel bewijzen dat nieuws -goed of slecht- leidt tot omzetstijging. Het Toyota schandaal in de US, VW's Dieselgate, Facebook. En dit is ook nog eens slim aangepakt. Met een mooie sterke vrouw die niet terug- maar vooruitkijkt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in