Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-5 food & drinks-campagnes van over de grens

Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks opmerkelijk werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen

1. Uber Eats - When you’ve done enough

Uber Eats zette al eerder beroemdheden als Javier Bardem en de Beckhams in. Dit keer is het Jude Law – romcom’s favoriete leading man – die zichtbaar moe is van de rol van charmante romanticus. De film maakt deel uit van het Britse campagneplatform When You’ve Done Enough, Uber Eats, dat zich richt op het ontzorgen van de drukbezette mens.

Over de eindscène zei Law: 'Ik kan bevestigen dat het onmogelijk is er charmant uit te zien met kippenvleugels en je gezicht onder de hot sauce.'

bureau: Mother
regie: David Shane via O Positive Films

2. Walkers - Everyone has a favourite

Smaakvarianten zijn hét gespreksonderwerp in chipsland. Walkers lanceert een campagne die op een oersimpele en briljante manier tien klassiekers visualiseert. Vol met smaak, groots en door-en-door branded. De campagne sluit naadloos aan bij de trend uit het Verenigd Koninkrijk waarin food brands hun smaken etaleren met grote, verlekkerende close-ups in out-of-home.

bureau: VCCP
fotografie: Scott Grummett

Walkers

3. Heinz - It has to be Heinz

Wist je dat volgens data van Uber Eats. friet het meest bestelde eten ter wereld is? Da’s nogal wat. Tot ergernis van Kraft Heinz wordt niet alle friet met Heinz-sauzen gegeten. Het team van Rethink in Canada zag plotsklaps de gelijkenis tussen frietbakjes – 🍟 – en de iconische keystone die Heinz al decennia gebruikt als merksignaal. Saillant detail: een keystone is de ‘sluitsteen’ bovenaan een boog, die alle andere stenen op hun plek houdt en de constructie z’n kracht geeft.

bureau: Rethink
fotografie: Ale Burset

heinz

4. Stonefire Naan - With anything you love

Merkcampagnes krijgen alle liefde en passie van bureaus. Deze film bewijst dat een product-campagne ook goed en leuk kan zijn. Stonefire maakt naanbrood en positioneert het als flexibel platform voor eindeloos veel toepassingen. De film laat zien hoe producteigenschappen en gerechtinspiratie kunnen worden gebracht met emotie en humor: I garnish naan with the tears of my enemies’.

bureau: Zulu Alpha Kilo
regie: Freddie Powell via DROOL

5. Corona - 100 Years of Living

Als je weet wat jouw merkwereld is, kun je er verhalen over vertellen. Het strand is het onbetwiste domein van Corona (in de biercategorie dan). Deze prachtige film viert het 100-jarig bestaan van het merk door verhalen te delen van mensen die op hún manier het strand ownen. Een schoolvoorbeeld van hoe brand equity dividend uitkeert.

bureau: We Believers
regie: Nacho Gayan via Stink Films

Olaf van Gerwen is foodspecialist en eigenaar van Chuck Studios. Hij deelt maandelijks op Adformatie zijn favoriete food & drinks-campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in