Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's scoort met kerstverlichting: dit huis oogt als een Happy Meal

Restaurantketen speelt slim in op kerstgekte in iconische Nederlandse straat.
McDonald's Bazuinstraat
Het feestelijke huis in de Bazuinstraat in Arkel
© Aangeleverd

Bewoners van de Bazuinstraat in Arkel (Zuid-Holland) versieren hun huizen elk jaar volop met kerstverlichting, maar dit jaar pakt één woning wel heel groots uit. Tussen de neon-kerstmannen en discostrips pronkt een rijtjeshuis dat via feestverlichting is omgetoverd tot een McDonald's Happy Meal. Een idee van de restaurantketen en meewerkend bureau Ace Social, met toestemming van de bewoners uiteraard. 

Het visueel indrukwekkende resultaat trekt veel bekijks, luidt de conclusie na een paar dagen. Buurtbewoners, fans van buitenaf, media; ze komen allemaal naar de Bazuinstraat. Er staat zelfs elke avond een file van geïnteresseerden, schrijft Ace in een jubelend persbericht. 

De enorme activatie is omgedoopt tot 'Maccie Christmas', geïnspireerd door Merry Christmas. De Bazuinstraat in Arkel staat al jaren bekend om het massaal en uitbundig versieren van huizen met kerst. Tibor van Ginkel, executive creative director van Ace Social, zegt: 'Precies daar zagen wij met McDonald’s een kans: niet door er een traditionele reclamecampagne tegenaan te zetten, maar door ons simpelweg aan te sluiten bij deze heerlijke traditie'.

Fan-content

McDonald's activatie scoort goed op socialmedia, stelt Ace trots. Miljoenen views op TikTok en Instagram, te danken aan content van McDonald's op eigen kanalen en fancontent. 

AI-kerstcommercial

Het succes van de live activatie is een welkome opsteker voor McDonald's, dat eerder deze maand zijn Nederlandse kerstcommercial terugtrok na felle kritiek. De AI-kerstcommercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, werd (negatief) wereldnieuws. Vorige week werd bekend dat McDonald's Nederland per 5 januari een nieuwe CMO heeft. Els Dijkhuizen maakt de overstap van Heineken naar de restaurantketen.

Credits:

McDonald's - Ruben Scholten, Marianne Kemps, Tolga Tekbasan
Ace
Executive Creative Director: Tibor van Ginkel
Creatives: Jochen de Blaere, Mitzi Wibring, Frank Visser, Isabelle Liem
Strategie: Sophie Benink
Producer: Sjoerd Joosten
Project management: Verena Trautvetter
Account: Lisette Morssink
Fotografie: Isabelle Liem
PR: Finn Dekker, Anna van Duuren
Motion: Bart van Ruiten

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in