Kerst staat voor de deur en het nieuwe jaar komt dichtbij, dus maken traditiegetrouw heel wat vakgenoten bekend dat zij aan een nieuwe baan beginnen. Wie hebben hun oude werkgever uitgezwaaid of een nieuwe baan aangenomen? Adformatie zet het carrièrenieuws op een rijtje.
Els Dijkhuizen start bij McDonald's
Els Dijkhuizen wordt per 5 januari de nieuwe chief marketing officer (CMO) van McDonald’s. Ze volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer met succes de overstap maakte als CMO naar McDonald’s Duitsland. Met deze benoeming komt Els aan het roer te staan van het Nederlandse marketingteam.
Dijkhuizen wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken, waar ze in november na zestien jaar vertrok. Ze had er verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties. De laatste periode was ze er CMO.
Lees hier het volledige artikel.
Thomas Marzano kiest voor zichzelf
Thomas Marzano, tot voor kort global head of brand en digital bij techbedrijf ASML, is voor zichzelf begonnen. Hij gaat verder als zelfstandig agentic branding strateeg, wat betekent dat hij bedrijven adviseert over hoe zij succesvol merken kunnen blijven bouwen terwijl consumenten steeds vaker diensten als ChatGPT en Google’s AI-modus gebruiken.
Lees hier het volledige artikel en hier het interview over zijn plannen als AI-strateeg.
Hans-Willem Dicke vertrekt bij SportVibes
Hans-Willem Dicke stopt per 2026 bij SportVibes, het sportmarketing- en evenementenbureau waar hij medeoprichter van is. Hij was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie en draagt zijn taken binnen de directie over. Dicke kiest ervoor meer tijd te besteden aan zijn privéleven.
Met het vertrek van Dicke treedt Teun Verheij toe tot de directie van SportVibes. Verheij is directeur en mede-eigenaar van zusterbureau Track Record en combineert beide functies.
Lees hier het volledige artikel.
NewsLab verwelkomt Erik Eggens als pr director
Ook pr-bureau NewsLab heeft nieuws te melden. Erik Eggens start er als pr director van het corporate team, dat werkt voor klanten als De Hypotheker, ABN Amro en Achmea. Eggens werkte de afgelopen periode als freelancer maar had behoefte aan een vast team.
Lees hier het volledige artikel.
Noise gooit zes
Creatief bureau Noise, dat zich focust op gedragsstrategie, bestaat twintig jaar en kan dat jubileum vieren met zes nieuwe collega's. Gerben van der Rijt treedt in dienst als Strateeg, hij is afkomstig van Wayner Parker Kent. Roos Verwolf versterkt het bureau als Designer en werkte hiervoor bij ACNE. Jordy Ringeling stapt als Senior Designer over van Vandejong. Robert van Luijk, die al eerder bij NOISE werkte, keert terug als Motion Designer. Julia Delmé en Kim de Louw zijn begonnen als junior creatives. Het bureau groeit zo door naar 80 medewerkers.
Machteld Merens naar Van Luyken Communicatie
Van Luyken Communicatie kan een nieuw personeelslid communiceren. Machteld Merens is per 1 december aan boord gekomen als senior adviseur. Merens heeft ruim 25 jaar ervaring in het communicatievak, onder meer op het gebied van reputatie- en verandercommunicatie, stakeholdermanagement, crisiscommunicatie en M&A-trajecten.
Lees hier het volledige artikel.
Hibou creëert nieuwe functie
Hibou wil verder groeien als creatief en strategisch partner voor merken die 'een duidelijke positie in het publieke debat willen innemen'. Het bureau creëert daarom een nieuwe functie, die van creative lead. Aan Christian Brienen de eer de rol op zich te nemen. Brienen werkte eerder bij Glasnost en ACE, waar hij betrokken was bij PR- en contentcampagnes voor merken als Vodafone, Porsche en Kruidvat. Volgens Hibou brengt hij ervaring mee op het snijvlak van PR, content, influencer marketing en digitale innovatie.
Lees hier het volledige artikel.
Nationaal Media Onderzoek heeft nieuwe algemeen directeur
Patricia Sonius wordt met ingang van 1 januari 2026 algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek (NMO). Ze is momenteel directeur onderzoek bij het instituut en volgt Arjan Pomper op, die vorig jaar na een korte periode als directeur vertrok.
Sonius krijgt daarmee naast haar eindverantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek ook de dagelijkse leiding van NMO in handen.
Lees hier het volledige artikel.
Bianca Knispel mag het merk Univé sterker maken
Bianca Knispel wordt per 1 januari 2026 chief commercial officer (CCO) van Coöperatie Univé. In deze nieuw gecreëerde rol krijgt zij de leiding over het commerciële domein en rapporteert zij rechtstreeks aan Johan Van den Neste, voorzitter van de raad van bestuur. Knispel krijgt de opdracht om samen met de Regionale Univé’s en Univé Schade de commerciële strategie en visie van Univé verder te ontwikkelen. Daarnaast ligt de focus op het strategisch versterken van het merk en het vergroten van de commerciële slagkracht van de coöperatie.
Lees hier het volledige artikel.
Iris Reshef directeur communicatie bij Politie Nederland
Ook Politie Nederland krijgt een nieuwe directeur communicatie. Mirjam Otten zwaait begin volgend jaar af en wordt opgevolgd door Iris Reshef. Zij is nu nog directeur communicatie bij de NS. Reshef over haar nieuwe baan: 'Met mijn nieuwe collega’s ga ik me inzetten voor het versterken van de reputatie van de politie. Voor het behouden en vergroten van vertrouwen, wederzijds respect en onderling begrip. Zowel binnen als buiten de organisatie'.
FD Mediagroep heeft twee keer nieuws
Tot slot FD Mediagroep, dat twee nieuwtjes te melden heeft. Joep van der Laan start er als strategic partnership manager en komt over van dentsu, waar hij branded content en influencer marketing lead was.
Mildred Hutten op haar beurt is per 1 maart de nieuwe commercieel directeur van FD Mediagroep. Ze volgt Job van Wagensveld op, die op dezelfde datum de rol van CEO bij dochteronderneming Company.info op zich neemt. Hutten is momenteel marketingdirecteur bij FD Mediagroep en maakt al geruime tijd deel uit van het commercieel managementteam.
OpenAI zoekt nieuwe communicatiebaas
Techreus OpenAI is op zoek naar een nieuwe chief communications officer. Hannah Wong, die eerder een andere hoge communicatiefunctie bij OpenAI vervulde, stopt er namelijk mee en gaat zich oriënteren op een nieuwe uitdaging. Maar eerst: bijkomen met haar man en kinderen, na jaren van heel hard werken. Haar afscheidsbericht op LinkedIn raakt de juiste snaar, want ze krijgt duizenden likes.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu