Overslaan en naar de inhoud gaan

'Heb je het bonnetje nog?' Nationale Bioscoopbon kiest voor droge humor in feestdagencampagne

Selmore laat zien dat niet elk cadeau ingewikkeld of emotioneel hoeft te zijn.
campagne
Deze knul zegt de Sint waar het op staat.

De feestdagen zijn bij uitstek het seizoen van goedbedoelde cadeaus die nét niet zijn wat je hoopte. Het soort geschenken waarbij je voorzichtig informeert: ‘Heb je het bonnetje nog?’ Dat herkenbare inzicht vormt de basis van de nieuwe campagne van bureau Selmore voor de Nationale Bioscoopbon.

In plaats van de emotionele kerstsfeer die veel merken omarmen, kiest de Bioscoopbon bewust voor een andere toon. De campagne is droog, lichtvoetig en filmisch van stijl: een sterke setting, een paar veelzeggende blikken en verder geen woord te veel.

Droogkomisch

Het centrale idee: de Nationale Bioscoopbon is het cadeau dat je wél wilt krijgen. De bon die je niet hoeft te ruilen. Selmore werkte voor de campagne samen met regisseur René Nuijens en StudioStudio, wat resulteerde in een serie droogkomische scènes waarin de tegenstelling tussen ‘ongewenste cadeaus’ en een Bioscoopbon fijntjes wordt uitgespeeld.

De campagne richt zich op filmliefhebbers en wordt onder meer vertoond in bioscopen, online, via radio en in de vorm van film-billboarding op tv en streamingplatforms.

Credits:
Klant: Nationale Bioscoopbon
Verantwoordelijk bij klant: Robert van Trigt, Brenda Visser, Peter Hoogslag
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: StudioStudio 
Regisseur: René Nuijens
D.O.P.: Rutger Storm
Editor: Ronnie Editing - Gert-Willem Visser
Grading: De Grot
Geluidsstudio: Public Audio Amsterdam
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in