De feestdagen zijn bij uitstek het seizoen van goedbedoelde cadeaus die nét niet zijn wat je hoopte. Het soort geschenken waarbij je voorzichtig informeert: ‘Heb je het bonnetje nog?’ Dat herkenbare inzicht vormt de basis van de nieuwe campagne van bureau Selmore voor de Nationale Bioscoopbon.
In plaats van de emotionele kerstsfeer die veel merken omarmen, kiest de Bioscoopbon bewust voor een andere toon. De campagne is droog, lichtvoetig en filmisch van stijl: een sterke setting, een paar veelzeggende blikken en verder geen woord te veel.
Droogkomisch
Het centrale idee: de Nationale Bioscoopbon is het cadeau dat je wél wilt krijgen. De bon die je niet hoeft te ruilen. Selmore werkte voor de campagne samen met regisseur René Nuijens en StudioStudio, wat resulteerde in een serie droogkomische scènes waarin de tegenstelling tussen ‘ongewenste cadeaus’ en een Bioscoopbon fijntjes wordt uitgespeeld.
De campagne richt zich op filmliefhebbers en wordt onder meer vertoond in bioscopen, online, via radio en in de vorm van film-billboarding op tv en streamingplatforms.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu