Overslaan en naar de inhoud gaan

Yvonne Prins nieuwe voorzitter Reframe, Ikrame Azaaj versterkt 'onderzoekspijler'

Baba Touré en Ahmed Ait Moha nemen afscheid van hun bestuursrol.
reframe
Yvonne Prins (l) en Ikrame Azaaj.

Stichting Reframe kondigt een bestuurswissel aan. Yvonne Prins, medeoprichter van Mad Mojo, neemt het voorzitterschap over van Baba Touré, die samen met Ahmed Ait Moha afscheid neemt van zijn bestuursrol. Daarnaast treedt Ikrame Azaaj (teamleider bij MWM2) toe tot het bestuur, waar zij verantwoordelijk wordt voor de pijler Research.

Reframe zet zich in om diversiteit en inclusie in de marketing- en communicatieindustrie te versnellen, met als doel bij te dragen aan een meer inclusieve samenleving. De stichting werkt vanuit vier pijlers: Research, Talent, The Work en Education, en doet dat in samenwerking met brancheorganisaties als VIA, BvA, ADCN en Dutch Digital Design.

Onderzoek diversiteit

De afgelopen periode realiseerde Reframe een aantal initiatieven, waaronder een grootschalig brancheonderzoek naar diversiteit en inclusie binnen de sector. De resultaten waren confronterend: diversiteit werd door medewerkers beoordeeld met een 5,5 en inclusie met een 6,5. Vooral jong talent, bi-culturele professionals en LHBTQIA+-medewerkers ervaren te weinig vooruitgang. Toch ziet 78% van de respondenten meer aandacht voor diversiteit en inclusie als een kans om betere campagnes te maken.

Vertrekkend voorzitter Baba Touré kijkt met trots terug op de afgelopen jaren: ‘Reframe heeft in korte tijd een stevig fundament gelegd. Nu draag ik met vertrouwen het stokje over aan Yvonne en de rest van het bestuur, zodat zij de transformatie kunnen versnellen en hopelijk nog meer impact kunnen maken.’

Concrete verandering

Nieuwe voorzitter Yvonne Prins wil voortbouwen op dat fundament: ‘Ik zet me al langer in voor een meer diverse en inclusieve werkcultuur in onze sector. Vanuit mijn ervaring bij onder andere VIA weet ik hoe belangrijk het is om kennis en netwerken samen te brengen om echte vooruitgang te boeken. Als voorzitter van Reframe wil ik helpen de stap te zetten van bewustwording naar concrete verandering - naar inclusievere campagnes, organisaties en teams. En vooral: dat we weer vaker met elkaar in gesprek gaan. Dat willen wij als Reframe graag faciliteren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in