Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn wint Nederlandse TikTok-hoofdprijs met 'Klinkt als weekend'

TikTok beloont ook andere adverteerders op de tweede editie van zijn prijzengala.
tiktok ad awards
© Aangeleverd

Albert Heijn pakt de hoofdprijs op de tweede editie van de Benelux-editie van de TikTok Awards. De muzikale hit 'Klinkt als weekend', met Corry Konings en Bram Krikke, gaat ervandoor met de Greatest TikTok-prijs. TBWA\Neboko, Holy Fools en Dentsu Media werkten mee aan de campagne. 

Een vakjury boog zich over een shortlist van ingezonden TikTok-campagnes van Nederlandse adverteerders. Over 'Klinkt als weekend' zegt TikTok na afloop onder meer: 'Creators en fans werden vanaf het begin hierbij betrokken. Dit zorgde voor maximale zichtbaarheid en participatie, en de campagne groeide uit tot een landelijke hype die zelfs buiten TikTok werd opgepikt'.

Wat cijfers bij de campagne: 303 miljoen impressies uit 12.500 unieke TikToks, een hero-video met 6 miljoen views en een engagement rate van 4,5%. Meer dan de helft van de doelgroep herkende het nummer en de merkassociatie met weekend en barbecue steeg fors, rapporteert TikTok. 'Albert Heijn werd zo letterlijk het geluid van het weekend: een cultureel en commercieel succes'.

Meer winnaars

Behalve Albert Heijn zijn meer adverteerders onderscheiden met een prijs. Zo mag Constructiv zich het merk met de 'Greatest Creative' noemen, te danken aan zijn video 'De bouw kijkt verder'. In deze campagne zien we echte bouwvakkers als TikTok-ambassadeurs om te laten zien hoe werken in de bouw écht is. AKQA Brussels werkte mee aan de campagne.

Hema wint de nieuwe TikTok-prijs 'Greatest Impact' met zijn campagne 'Hema Thuistoilet'. De retailer riep in aanloop naar Koningsdag op om je wc thuis open te stellen voor feestgangers. De jury roemt de impactvolle campagne met een beperkt budget. Tosti Creative, Hema en mediatitel Linda waren de initiatiefnemers van de campagne en Truus maakte de TikTok-content. De campagne bereikte ruim 3,1 miljoen impressies (1,1 miljoen personen) voor een lage CPM van 1,61 euro.

De 'Greatest Branding'-award gaat naar retailer Colruyt voor zijn eindejaarscampagne gericht op Nederlandstalige en Franstalige klanten. De 'Greatest Performance'-prijs belandt bij Loop Earplugs voor de slimme strategie om echt geïnteresseerde potentiële klanten te bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in