Overslaan en naar de inhoud gaan

Retail Ads van ShowHeroes sturen kijkers naar dichtstbijzijnde winkel

Een advertentievorm die gebruikmaakt van geanimeerde QR-codes.
Retail ads CTV

Connected TV (CTV)-kijkers kunnen nu rechtstreeks vanuit een reclame naar de dichtstbijzijnde winkel worden doorgestuurd. ShowHeroes introduceert Retail Ads voor CTV, een advertentievorm die gebruikmaakt van geanimeerde QR-codes om de stap van CTV-scherm naar fysieke winkel drastisch te verkorten.

De timing van de lancering is strategisch. Connected TV groeit explosief, en volgens recente cijfers heeft meer dan 80 procent van de CTV-kijkers de telefoon tijdens het kijken bij de hand. Tegelijkertijd worstelen adverteerders met het meetbaar maken van CTV-reclames. Waar online advertenties direct klikbaar zijn, eindigde CTV-reclame tot nu toe vaak zonder vervolgactie of meetbaar effect.

Retail Ads lost dat probleem volgens ShowHeroes op door kijkers binnen seconden door te sturen naar de dichtstbijzijnde winkellocatie.

Automatische locatiedetectie

Met Retail Ads scanner kijkers een QR-code in de reclame, waarna hun locatie automatisch wordt gedetecteerd. Ze krijgen meteen de dichtstbijzijnde winkel te zien en worden doorgestuurd naar de specifieke winkelpagina.

'Dit lost voor veel adverteerders een fundamenteel probleem op', zegt Sarah Lewis van ShowHeroes. 'CTV-reclames zijn fantastisch voor merkbekendheid, maar het ontbrekende puzzelstukje was altijd: hoe krijg je kijkers daadwerkelijk naar de winkel? Dat kan nu binnen seconden – met meetbaar resultaat.'

ShowHeroes geeft aan de videocontent gratis te ontwerpen via het eigen creatieve team. Volgens het bedrijf maakt dit het format aantrekkelijk voor retailers met beperkte marketingbudgetten.

Eerder dit jaar lanceerde ShowHeroes Retail Ads al voor online video-advertenties. Tim Samsom, country manager Nederland ShowHeroes Group: 'We zagen bij de online video-advertenties direct resultaat: meer winkelbezoeken, hogere betrokkenheid. Nu brengen we datzelfde succesvolle concept naar het CTV-publiek.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in