Connected TV (CTV)-kijkers kunnen nu rechtstreeks vanuit een reclame naar de dichtstbijzijnde winkel worden doorgestuurd. ShowHeroes introduceert Retail Ads voor CTV, een advertentievorm die gebruikmaakt van geanimeerde QR-codes om de stap van CTV-scherm naar fysieke winkel drastisch te verkorten.
De timing van de lancering is strategisch. Connected TV groeit explosief, en volgens recente cijfers heeft meer dan 80 procent van de CTV-kijkers de telefoon tijdens het kijken bij de hand. Tegelijkertijd worstelen adverteerders met het meetbaar maken van CTV-reclames. Waar online advertenties direct klikbaar zijn, eindigde CTV-reclame tot nu toe vaak zonder vervolgactie of meetbaar effect.
Retail Ads lost dat probleem volgens ShowHeroes op door kijkers binnen seconden door te sturen naar de dichtstbijzijnde winkellocatie.
Automatische locatiedetectie
Met Retail Ads scanner kijkers een QR-code in de reclame, waarna hun locatie automatisch wordt gedetecteerd. Ze krijgen meteen de dichtstbijzijnde winkel te zien en worden doorgestuurd naar de specifieke winkelpagina.
'Dit lost voor veel adverteerders een fundamenteel probleem op', zegt Sarah Lewis van ShowHeroes. 'CTV-reclames zijn fantastisch voor merkbekendheid, maar het ontbrekende puzzelstukje was altijd: hoe krijg je kijkers daadwerkelijk naar de winkel? Dat kan nu binnen seconden – met meetbaar resultaat.'
ShowHeroes geeft aan de videocontent gratis te ontwerpen via het eigen creatieve team. Volgens het bedrijf maakt dit het format aantrekkelijk voor retailers met beperkte marketingbudgetten.
Eerder dit jaar lanceerde ShowHeroes Retail Ads al voor online video-advertenties. Tim Samsom, country manager Nederland ShowHeroes Group: 'We zagen bij de online video-advertenties direct resultaat: meer winkelbezoeken, hogere betrokkenheid. Nu brengen we datzelfde succesvolle concept naar het CTV-publiek.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu