LinkedIn introduceert een nieuwe advertentiemogelijkheid in Nederland. BrandLink. Hiermee kunnen adverteerders een pre-roll videoreclame tonen voordat de videocontent van een 'vertrouwde uitgever of toonaangevende creator' start.
In het buitenland was Brandlink al beschikbaar, in Nederland sluit BNR, onderdeel van FD Mediagroep, zich als eerste Nederlandse mediapartner aan.
Volgens LinkedIn is video het snelstgroeidende format op zijn platform. Het groeit inmiddels twee keer zo hard als andere formats en BrandLink-campagnes profiteren daar - in andere landen - van.
Ten opzichte van standaard in-feed-reclames boekt een videoreclame voor een (journalistieke) video gemiddeld 23 procent meer aandacht, 13 procent meer engagement en een 130 procent (jazeker) hogere videovoltooiingsgraad. Kijkers hebben ook een hogere neiging om interactie aan te gaan met de adverteerder, stelt LinkedIn verder.
Wereldwijd doen er inmiddels meer dan 70 uitgevers en creators mee aan het BrandLink-programma. Denk hierbij aan The Wall Street Journal, The Washington Post, Der Spiegel, Bloomberg en Adweek. De omzet uit BrandLink steeg in het vierde fiscale kwartaal van LinkedIn met bijna 200 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor - al meldt LinkedIn geen absolute omzetcijfers.
Start in Nederland
BNR heeft in Nederland de primeur met BrandLink. Jacomien van Doorn, head of digital sales & development bij FD Mediagroep is trots op deze strategische samenwerking. Deze verbindt merken volgens haar met waardevolle professionele doelgroepen in een premium omgeving. 'Met BNR ondersteunen we LinkedIn met hoogwaardige, onafhankelijke content. Hiermee breiden we onze videodistributie uit voor adverteerders'.
LinkedIn deelt zelf geen informatie of meer Nederlandse uitgevers van plan zijn om het voorbeeld van BNR te volgen. Adformatie heeft die vraag voorgelegd aan Marcel Molenaar, country manager Benelux bij LinkedIn, en kreeg het volgende antwoord. 'We zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om het BrandLink-programma uit te breiden met meer meertalige uitgevers op basis van de vraag van adverteerders en we zullen er graag meer over vertellen zodra we nieuwe updates hebben'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu