Ad Alliance innoveert verder binnen zijn platform. Zo is de Pauze Ad nu ook beschikbaar op HBO Max, komt Dynamic Ad Replacement (DAR) naar Videoland en is de Play Ident geïntroduceerd bij Videoland.
De Pauze Ad werd vorig jaar gelanceerd bij Videoland en alleen in 2025 al bij ruim 220 campagnes ingezet. Ad Alliance breidt dit advertentieformat nu uit naar HBO Max. De advertentievorm speelt in op het pauzemoment tijdens het streamen. Wanneer een kijker op pauze drukt, verschijnt er een advertentie die aansluit bij de context van de content. De Pauze Ad is per direct beschikbaar bij HBO Max.
Dynamic Ad Replacement (DAR) is ook beschikbaar op de livestream van RTL 4 in de 'basis-tier' bij Videoland. Hiermee kunnen adverteerders gerichte commercials inzetten tijdens de reclameblokken in de livestream. De technologie maakt het mogelijk om verschillende doelgroepen gepersonaliseerd te bereiken. DAR was al beschikbaar binnen de Sport Add-on van HBO Max en wordt later dit jaar uitgebreid naar de andere livestreams van RTL-zenders binnen Videoland.
Identspot
Een Identspot is een korte, stijlvol geproduceerde commercial die aansluit bij de look & feel van het platform en het programma en wordt altijd uitgezonden op de eerste positie. Daarmee sluit een Identspot naadloos aan op de platform- en programmacontext, waardoor merken automatisch meeliften op de positieve associaties die men heeft met het platform. Dit is sinds kort ook geïntroduceerd op Videoland.
Onderzoek samen met DVJ Insights wijst uit dat kijkers Identspots bij Videoland significant leuker vinden en ook creatiever dan een reguliere commercial. Daarbij scoren Identspots 19 procent hoger op het aspect vernieuwend in vergelijking met een standaard commercial en leiden ze tot 11 procent hogere advertentieherinnering. Hier een voorbeeld van de Videoland Play Ident.
'Pauze Ad overtreft verwachtingen'
Gijs van Beek, director partnerships & innovation bij Ad Alliance: 'Wij werken hard om het SAVOD-domein door te blijven ontwikkelen. De Pauze Ad heeft bijvoorbeeld sinds zijn introductie bij Videoland onze verwachtingen overtroffen. Er is enorm veel vraag naar en daarom zijn we blij dat we deze vorm nu ook gaan inzetten bij HBO Max, zo vergroten we de mogelijkheden voor adverteerders en komen we hun wensen tegemoet.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu