Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 12 best gelezen columns van Adformatie in 2018

Iedere middag scherpen we de geest met een column. De best gelezen bijdragen van 2018.
Miniatuurvoorbeeld
Protest bij het Slotervaart-Ziekenhuis
© ANP

Adformatie brengt vier keer per week een middagupdate met de best gelezen artikelen van die dag en een opiniestuk van onze columnisten. We praten je kort bij en scherpen nog even de geest.

Wat waren in 2018 de best gelezen columns en opiniestukken? Wat hield ons bezig? Het volledig overzicht columns vind je in dit dossier, hier de top-12 van best gelezen bijdragen:

 

1. Zilveren Kruis maakt terecht een einde aan slepend ziekenhuisdrama

Jan-Willem Wits heeft alle begrip voor de beslissing en het 'eerlijke verhaal' van de verzekeraar.

2. MediaMarkt heeft een veel fundamenteler probleem dan online concurrentie

Het is de hoogste tijd dat MediaMarkt zijn eigen merkstatement weer eens goed doorleest, betoogt Jose Evers.

3. Technologie geeft controle, maar maakt niet creatiever

Hebben marketing en reclame hun alleenrecht op creativiteit verspeeld, vraagt Roland van der Vorst zich af

4. Hoe Mark Rutte de zwartepiet-discussie oplost in 4 verhalen

Scato van Opstall schetst de strijdende partijen in dit rituele debat een uitweg.

5. Ikea, stop per direct met de verkoop van Zweedse gehaktballen

Vegetarische opties aanbieden in het restaurant is een lege huls zolang IKEA haar beroemde ballen blijft verkopen, vindt Nadine Ridder

6. Laat je niet gek maken door de neuromarketing-fundamentalisten

Hersenonderzoek kan nuttig zijn, maar blijf vooral nieuwsgierig naar de mens 'voorbij de data', schrijft Tom de Bruyne.

7. Pechtold geeft vreemd signaal af door beschuldiging over wangedrag dood te zwijgen

Een politicus hoeft geen heilige te zijn, aldus Jan-Willem Wits, maar het is raar om berichten over mogelijk wangedrag weg te duwen.

8. Banksy, en de kunst van reclame maken

Als alles vergankelijk is, kunnen we er maar beter voor zorgen dat de dingen die we maken de moeite waard zijn, betoogt Jordi van de Bovenkamp

9. Wat is dat toch, met Beau van Erven Dorens?

Annelies Valk legt uit waarom onze knuffel-corpsbal een voorbeeld voor heel Nederland kan zijn.

10. Fok jou, jij hebberige consument!

Marketeers hebben van klanten een stelletje vervelende, over het paard getilde egoïsten gemaakt, vindt Dick van der Lecq.

11. Hoe geloofwaardig zijn bedrijven die zich tot het activisme bekeren?

Wel prediken over verandering maar zelf niet veranderen, daar kom je in de deze tijd niet meer mee weg vindt Nadine Ridder.

12. Marketeers moeten zich bewust zijn van de misleidende kracht van cijfers

We moeten nog kritischer met de conclusies uit onze eigen datasets omgaan, stelt Mabel Nummerdor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in