Techbedrijf Adobe introduceert AI-vernieuwingen die marketeers moeten helpen om GenAI te integreren in hun dagelijkse werkzaamheden. Ook sluit Adobe een samenwerking met YouTube, om (mobiele) videocreaties eenvoudiger als YouTube Shorts te publiceren.
De samenwerking uit zich in Adobe Premiere, dat een speciale 'contentcreatieruimte' krijgt met templates om korte YouTube-video's te maken. Die video's zijn vervolgens eenvoudig te delen als YouTube Shorts. Adobe en YouTube brengen de nieuwe functie 'binnenkort' naar de Premiere-app.
Adobe voert zelf de nodige AI-verbeteringen door in zijn verschillende softwareprogramma's. Veel AI-functies vallen (al langer) onder de Firefly-paraplu, door het bedrijf een alles-in-een-creatieve studio genoemd. Nieuwe AI-updates zijn onder andere het genereren van volledig gelicentieerde audiotracks, voice-overs en een videobewerker met tijdlijnen.
Bekende Adobe Creative Cloud-programma's als Photoshop, Illustrator en Lightroom krijgen ook AI-updates om met minder handwerk acties uit te voeren. AI die werk op zich neemt moet de creatief vooral tijd besparen, klinkt het. Voor grote klanten kondigt Adobe vernieuwingen aan in zijn GenStudio, waarmee bedrijven op grote schaal AI-gestuurd content maken. Tot slot kan Adobe's nieuwe dienst Firefly Foundry generatieve AI-modellen per merk maken, in samenwerking met Adobe-experts. Die AI-modellen worden getraind op de contentdatabase van het merk in kwestie en Adobe's commercieel veilige AI-data, om rechtszaken over auteursrecht te voorkomen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu