HubSpot, één van de populairste marketingsoftwareprogramma's, kondigt een grote herfst-update aan. Meer dan tweehonderd softwarematige vernieuwingen moeten het platform beter maken voor marketeers en go-to-market-teams. En ja, natuurlijk leunen veel van die vernieuwingen op kunstmatige intelligentie (AI).
Volgens HubSpot kun je met behulp van zijn software nu een heus 'AI-team bouwen dat direct toegevoegde waarde levert'. Dat is hard nodig, stelt het bedrijf. Zo zouden veel organisaties hun beslissingen baseren op een klein deel van hun data, omdat de resterende data kwalitatief tekort schiet, verstopt zit in gesprekken of te gefragmenteerd in allerlei digitale systemen zit. Slimmere software moet meer data aan het licht brengen en analyseren, zodat de marketingafdeling beter onderbouwde beslissingen kan nemen. En dat dus mede dankzij AI.
Kantelpunt
De top van HubSpot steekt zijn enthousiasme over AI niet onder stoelen of banken. Volgens Karen Ng, een hoge productverantwoordelijke bij HubSpot, staan we zelfs op een kantelpunt. 'AI‑transformatie is aan de gang, of we er klaar voor zijn of niet. De vraag is niet of AI je bedrijf verandert – de vraag is of jij in die verandering kunt meebewegen, of dat je aan de zijlijn belandt. Koplopers hebben niet de meeste AI‑tools, maar de slimste hybride teams waarin AI mensen niet vervangt, maar hun impact versterkt'.
AI-vernieuwingen
Nu gaat het natuurlijk wat ver om alle ruim tweehonderd softwarematige verbeteringen te behandelen. Verwacht in ieder geval updates in programmaonderdelen als Data Hub, Smart CRM Views, Marketing Hub, Commerce Hub en Sales Hub.
Ook de algemene AI-assistent in HubSpot maakt een leersprong, zegt het bedrijf. De assistent onthoudt nu eerdere gesprekken, ondersteunt het uploaden van bestanden, kan op het internet zoeken en integreert met diensten als Slack en Google Workspace.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu