
Socialmediareus Meta ziet kunstmatige intelligentie (AI) in een rap tempo ontwikkelen en voorziet een nabije toekomst waarin AI bijna geheel zelfstandig advertenties maakt voor op Instagram en Facebook. De adverteerder hoeft straks alleen nog maar een korte briefing en budget op te geven, waarna de AI onder meer tekst, afbeeldingen en video's kan genereren. Straks is dichterbij dan je wellicht denkt: Meta zou dit doel eind 2026 willen bereiken.
AI-opmars
Althans, dat stelt de doorgaans betrouwbare Wall Street Journal op basis van bronnen binnen Meta. Het plan klinkt logisch, want Meta-topman Mark Zuckerberg zei laatst al dat hij verwacht dat Meta steeds meer advertentiefuncties via AI wil laten lopen. Vorig jaar introduceerde het techbedrijf verschillende tools voor adverteerders om via prompts afbeeldingen en teksten te genereren. Video genereren ontwikkelt zich ook door.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftMeta zegt ook te onderzoeken hoe het videoreclames gegenereerd via externe platformen als Dall-E en Midjourney kan integreren in zijn eigen platform.
Voor Meta is het belangrijk dat adverteerders goed overweg kunnen met AI-advertentietools en dat die AI-reclames tot kliks en conversies blijven dalen. De omzet uit advertenties was vorig jaar namelijk goed voor 97 procent van Meta's omzet. De vraag wordt ook hoe gebruikers gaan reageren op AI-reclames in hun Instagram- en Facebook-tijdlijnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee