Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce introduceert Marketing Cloud Next met autonome AI agents

'Door deze ontwikkeling kunnen marketeers zich meer richten op strategie, creativiteit en het opbouwen van klantenrelaties.'
AI agents
© Shutterstock
AI agents
© Shutterstock

Daarmee moeten teams vanuit één centraal platform sneller kunnen schakelen, op grote schaal kunnen communiceren en betere resultaten behalen gedurende het hele klanttraject. 'De meeste AI agents zijn nu nog steeds afhankelijk van nauwkeurige instructies en voortdurend toezicht. Marketing Cloud Next maakt een sprong vooruit naar volledige zelfstandigheid.'

'Einde aan ‘do-not-reply’-marketing'

Volgens Salesforce moet dit een einde maken aan ‘do-not-reply’-marketing aan. Wat voorheen een eenzijdig bericht was, verandert in een gepersonaliseerd tweerichtingsgesprek. Tegelijkertijd voeren de AI agents op de achtergrond complexe taken uit, zoals het samenstellen van campagnes, het zelfstandig optimaliseren van resultaten en het personaliseren van content en aanbevelingen. 

'De AI agents werken als ervaren teamleden die de organisatie begrijpen, initiatief nemen en concrete resultaten leveren. Door deze ontwikkeling kunnen marketeers zich meer richten op strategie, creativiteit en het opbouwen van klantenrelaties', zegt Steve Hammond, wereldwijd verantwoordelijk voor Marketing Cloud bij Salesforce.

'Agentforce vervangt marketeers niet, maar verandert hun manier van werken en versterkt hiermee hun rol. Door repetitieve, handmatige taken over te nemen, stelt Agentforce marketeers in staat hun focus te richten op strategie om zo hun waarde voor het hele bedrijf te vergroten.'

'Marketeers zetten AI nog niet effectief in'

Salesforce deelt ook de resultaten van een eigen onderzoek. Driekwart van de ondervraagde marketeers zegt wel te experimenteren met AI, maar slechts een derde geeft aan de data effectief te gebruiken om relevante ervaringen te creëren. 

Klanten zijn tegelijkertijd veeleisend en hun verwachtingen voor een gepersonaliseerde ervaring zijn hoger dan ooit. Bijna de helft van de klanten verlaat een merk al als gevolg van slechts een slechte ervaring en bijna 70 procent ziet constante interactie tussen verschillende afdelingen als vanzelfsprekend. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in