
Salesforce introduceert Marketing Cloud Next. Dat moet Agentic AI voor marketing mogelijk met bruikbare data, geïntegreerde workflows en autonome AI agents die 24 uur per dag beschikbaar zijn binnen het Salesforce platform.
Daarmee moeten teams vanuit één centraal platform sneller kunnen schakelen, op grote schaal kunnen communiceren en betere resultaten behalen gedurende het hele klanttraject. 'De meeste AI agents zijn nu nog steeds afhankelijk van nauwkeurige instructies en voortdurend toezicht. Marketing Cloud Next maakt een sprong vooruit naar volledige zelfstandigheid.'
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENS'Einde aan ‘do-not-reply’-marketing'
Volgens Salesforce moet dit een einde maken aan ‘do-not-reply’-marketing aan. Wat voorheen een eenzijdig bericht was, verandert in een gepersonaliseerd tweerichtingsgesprek. Tegelijkertijd voeren de AI agents op de achtergrond complexe taken uit, zoals het samenstellen van campagnes, het zelfstandig optimaliseren van resultaten en het personaliseren van content en aanbevelingen.
'De AI agents werken als ervaren teamleden die de organisatie begrijpen, initiatief nemen en concrete resultaten leveren. Door deze ontwikkeling kunnen marketeers zich meer richten op strategie, creativiteit en het opbouwen van klantenrelaties', zegt Steve Hammond, wereldwijd verantwoordelijk voor Marketing Cloud bij Salesforce.
'Agentforce vervangt marketeers niet, maar verandert hun manier van werken en versterkt hiermee hun rol. Door repetitieve, handmatige taken over te nemen, stelt Agentforce marketeers in staat hun focus te richten op strategie om zo hun waarde voor het hele bedrijf te vergroten.'
'Marketeers zetten AI nog niet effectief in'
Salesforce deelt ook de resultaten van een eigen onderzoek. Driekwart van de ondervraagde marketeers zegt wel te experimenteren met AI, maar slechts een derde geeft aan de data effectief te gebruiken om relevante ervaringen te creëren.
Klanten zijn tegelijkertijd veeleisend en hun verwachtingen voor een gepersonaliseerde ervaring zijn hoger dan ooit. Bijna de helft van de klanten verlaat een merk al als gevolg van slechts een slechte ervaring en bijna 70 procent ziet constante interactie tussen verschillende afdelingen als vanzelfsprekend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu