Overslaan en naar de inhoud gaan

Ici Paris XL wil Gen Z via sitcom-TikTok's meenemen in de wereld van beauty en lifestyle

Short-form videoserie 'La Maison ICI' moet beauty en lifestyle meer naar Gen Z en jonge millennials toebrengen, zegt Aidem Agency.
ici paris XL
© Aangeleverd

Ici Paris XL wil meer aansluiting vinden bij Gen Z en jonge millennials en zet daar TikTok voor in. Aidem Agency, dat onlangs de (bekritiseerde) TikTok-pitch van de parfumerieketen won, ontwikkelde een short-form videoserie waarin een fictieve studente boven een Ici Paris XL-winkel woont en van alles meemaakt.

De videoserie draagt de naam La Maison Ici en bestaat uit korte afleveringen in sitcomstijl. De afleveringen verschijnen overigens niet alleen op TikTok maar ook op Instagram. De serie draait om een studente die herkenbare situaties meemaakt, waaronder het vergeten van een verjaardag en een eerste stagedag. We zien de studente niet alleen in haar appartement, maar ook in de winkel. Een vaste medewerker (door Ici Paris XL een beauty advisor genoemd) helpt de studente met haar dagelijkse uitdagingen.

Ici Paris XL wil met de videoserie laten zien dat beauty verder gaat dan alleen producten. Het bedrijf stelt: 'door humor te verweven met authenticiteit, brengen we onze merkwaarden tot leven, op een manier die oprecht voelt en aansluit bij de wereld van Gen Z'.

Onverwachtse potentie

Senna Kost, creative lead bij Aidem Agency, legt uit dat een online campagne van La Maison Ici onverwachts uitgroeide tot een eigen serie met lange termijn potentie, ook na de initiële campagneperiode. La Maison Ici startte namelijk als een overkoepelende 360-graden campagne, die weer onderdeel uitmaakt van de vernieuwde contentstrategie van het beautymerk. 

De eerste afleveringen van La Maison Ici staan nu op TikTok en Instagram, toegespitst op Nederland en België. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in