Ici Paris XL wil meer aansluiting vinden bij Gen Z en jonge millennials en zet daar TikTok voor in. Aidem Agency, dat onlangs de (bekritiseerde) TikTok-pitch van de parfumerieketen won, ontwikkelde een short-form videoserie waarin een fictieve studente boven een Ici Paris XL-winkel woont en van alles meemaakt.
De videoserie draagt de naam La Maison Ici en bestaat uit korte afleveringen in sitcomstijl. De afleveringen verschijnen overigens niet alleen op TikTok maar ook op Instagram. De serie draait om een studente die herkenbare situaties meemaakt, waaronder het vergeten van een verjaardag en een eerste stagedag. We zien de studente niet alleen in haar appartement, maar ook in de winkel. Een vaste medewerker (door Ici Paris XL een beauty advisor genoemd) helpt de studente met haar dagelijkse uitdagingen.
Ici Paris XL wil met de videoserie laten zien dat beauty verder gaat dan alleen producten. Het bedrijf stelt: 'door humor te verweven met authenticiteit, brengen we onze merkwaarden tot leven, op een manier die oprecht voelt en aansluit bij de wereld van Gen Z'.
Onverwachtse potentie
Senna Kost, creative lead bij Aidem Agency, legt uit dat een online campagne van La Maison Ici onverwachts uitgroeide tot een eigen serie met lange termijn potentie, ook na de initiële campagneperiode. La Maison Ici startte namelijk als een overkoepelende 360-graden campagne, die weer onderdeel uitmaakt van de vernieuwde contentstrategie van het beautymerk.
De eerste afleveringen van La Maison Ici staan nu op TikTok en Instagram, toegespitst op Nederland en België.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu