Overslaan en naar de inhoud gaan

Exact kiest Dawn na pitch en zet 'werk' centraal in merkcampagne

'Waar gewerkt wordt, werkt Exact', zo luidt de pay-off. De softwareontwikkelaar neemt hiermee afscheid van bureau Dept.
exact
Exact brengt een ode aan 'de zweetdruppels, de hectiek, de liefde voor je vak én je klanten'.

Na een uitgebreide pitch die in januari werd uitgeschreven, heeft softwareontwikkelaar Exact gekozen voor Dawn als zijn vaste reclamebureau. Exact stapt hiermee over van zijn oude bureau Dept, dat ook meedeed aan de pitch. 

De eerste merkcampagne van Dawn en Exact is vandaag uitgekomen. Het gaat om de 'grootste campagne' van Exact ooit, meldt Dawn.

Exact wil zodoende zijn marktpositie verstevigen en de shift maken van 'functionele oplossing' naar 'emotioneel merk'. De campagne (productie: 100%) wordt uitgerold via televisie, radio, outdoor, print en online video. 'Waar gewerkt wordt, werkt Exact', luidt de pay-off.

Ode aan werk

De campagne is 'een ode aan werk', zegt Sophie Wildeboer, chief marketing officer van Exact. 'Een ode aan de zweetdruppels, de hectiek, de liefde voor je vak én je klanten. En aan de software die, toch vaak achter de schermen, alles draaiende houdt. Van keuken tot bouwplaats, van kantoor tot magazijn: onze bedrijfssoftware fungeert als het solide fundament. Onmisbaar gereedschap in een wereld die nooit stilstaat.'

Niek Kessels, creative director bij Dawn: 'We hebben gekozen om weg te blijven van het technische verhaal over specs en proposities, en om juist de gebruikers en hun dagelijkse realiteit centraal te stellen. En wie die gebruiker ook is, en wat voor werk die ook doet; Exact is de verbindende factor.'

Met de campagne benadrukt Exact dat het bedrijf meer wil zijn dan een softwareleverancier. 'We zijn de stille kracht achter elke werkvloer.'

Credits:
Bureau: Dawn
Regisseur: Camille Boumans (100%)
Fotografie: Maeve Stam
Klant: Sophie Wildeboer, Annemarije Derogee, Wendy Straver, Michael Bakkes en Helene Vermeulen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in