Na een uitgebreide pitch die in januari werd uitgeschreven, heeft softwareontwikkelaar Exact gekozen voor Dawn als zijn vaste reclamebureau. Exact stapt hiermee over van zijn oude bureau Dept, dat ook meedeed aan de pitch.
De eerste merkcampagne van Dawn en Exact is vandaag uitgekomen. Het gaat om de 'grootste campagne' van Exact ooit, meldt Dawn.
Exact wil zodoende zijn marktpositie verstevigen en de shift maken van 'functionele oplossing' naar 'emotioneel merk'. De campagne (productie: 100%) wordt uitgerold via televisie, radio, outdoor, print en online video. 'Waar gewerkt wordt, werkt Exact', luidt de pay-off.
Ode aan werk
De campagne is 'een ode aan werk', zegt Sophie Wildeboer, chief marketing officer van Exact. 'Een ode aan de zweetdruppels, de hectiek, de liefde voor je vak én je klanten. En aan de software die, toch vaak achter de schermen, alles draaiende houdt. Van keuken tot bouwplaats, van kantoor tot magazijn: onze bedrijfssoftware fungeert als het solide fundament. Onmisbaar gereedschap in een wereld die nooit stilstaat.'
Niek Kessels, creative director bij Dawn: 'We hebben gekozen om weg te blijven van het technische verhaal over specs en proposities, en om juist de gebruikers en hun dagelijkse realiteit centraal te stellen. En wie die gebruiker ook is, en wat voor werk die ook doet; Exact is de verbindende factor.'
Met de campagne benadrukt Exact dat het bedrijf meer wil zijn dan een softwareleverancier. 'We zijn de stille kracht achter elke werkvloer.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu