Het internationale social-first marketingbureau Samy neemt team5pm over, een van oorsprong Nederlands bureau met circa 170 medewerkers. De oprichters van team5pm blijven binnenboord en worden medeaandeelhouders van Samy, dat - voor de overname - ruim negenhonderd medewerkers heeft. Team5pm wil via de overname meer diensten gaan aanbieden en sneller groeien in het buitenland.
Niet dat team5pm nu alleen in Nederland actief is. Het bureau is na de oprichting in 2018 ook kantoren gaan openen in Zuid-Afrika, Polen en Scandinavië. Team5pm is bekend van zijn campagnes voor YouTube en later ook platformen als TikTok. Influencermarketing is er ook bijgekomen. Samy doet nog veel meer, voor merken als Samsung, Microsoft en L'Oréal.
Onder de vlag van het veel grotere Samy - via 20 kantoren werkzaam in meer dan 55 markten - wil team5pm in een harder tempo het buitenland veroveren. Als onderdeel van Samy kan het bureau ook zijn dienstverlening uitbreiden, specifiek op het gebied van social commerce en influencermarketing. Er er ontstaat toegang tot honderden extra's collega's, waaronder een apart AI-team.
Verstevigen
Waarom Samy - een niet bekendgemaakt- bedrag neerlegt voor team5pm? Het overgenomen bureau denkt het wel te weten. De aanwezigheid in Noord-Europa, de datagedreven werkwijze en de expertise op het vlak van YouTube, longform-content en social SEO worden als argumenten aangehaald.
Jelmer Wind, ceo van team5pm: 'De branche verandert razendsnel. Social, influencers en nieuwe technologieën zoals AI veranderen de manier waarop we werken en vergroten de vraag naar geïntegreerde oplossingen op internationaal niveau. team5pm wil doorgroeien en voorop blijven lopen in deze sterk veranderende markt. Door onze krachten te bundelen met Samy kunnen we onze visie waarmaken en op grotere schaal impact maken. We zijn trots dat we nu deel uitmaken van een netwerk van meer dan 900 collega’s in 20 kantoren. Zo combineren we onze unieke kennis met het innovatieve en internationale platform van Samy. We kijken ernaar uit om samen de toekomst van social-first marketing vorm te gaan geven'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu