Overslaan en naar de inhoud gaan

Pol Hoenderboom stapt over naar Dept als ECD

Vertrek valt samen met internationale bewegingen rond DDB-merknaam.
pol
'Veel bureaus verdedigen hun legacy, maar Dept is gebouwd voor waar de industrie naartoe beweegt', aldus Pol Hoenderboom.

Dept benoemt Pol Hoenderboom tot executive creative director voor Nederland. Hoenderboom komt over van DDB Amsterdam en versterkt vanaf 1 januari het creatieve leiderschap van het bureau. Hij brengt ruim twintig jaar internationale ervaring mee, onder meer uit zijn periode bij BBDO New York, waar hij bekroonde campagnes ontwikkelde zoals Live Looper.

Zijn vertrek uit DDB Amsterdam komt op een moment waarop er internationaal veel beweging is binnen het DDB-netwerk. Sinds de aangekondigde fusie tussen Omnicom en Interpublic Group (IPG) doen er berichten de ronde over mogelijke herstructureringen en onduidelijkheid rond de toekomstige merknaam DDB. Officiële besluiten zijn nog niet gecommuniceerd, maar de timing maakt Hoenderbooms overstap naar Dept niet minder opvallend.

Hoenderboom: 'Mijn vertrek bij DDB is in goed overleg gegaan en mijn verantwoordelijkheden worden intern door het bestaande team opgepakt. Mijn focus ligt nu nog op mijn klanten bij DDB, en vanaf 1 januari volledig op mijn nieuwe rol bij Dept.'

Ben Williams

Binnen Dept gaat Hoenderboom leidinggeven aan de creatieve ontwikkeling voor klanten als Logitech, Philips, Grolsch en de Bijenkorf. Hij komt nauw samen te werken met Ben Williams, de nieuwe global chief creative officer van Dept. Hoenderboom sluit aan bij het EMEA-creatieve team met Jeff Bowerman (VK) en Kathe Lisson (Duitsland) en rapporteert direct aan Williams.

Hoenderboom ziet zijn overstap als een logische stap richting de toekomst van het vak. ‘De marketingwereld staat op een kantelpunt. Veel bureaus verdedigen hun legacy, maar Dept is gebouwd voor waar de industrie naartoe beweegt. De combinatie van creativiteit en technologie is precies het speelveld waar ik mijn beste werk maak.’

Merel Hoogendorp

Bij DDB Amsterdam is recent ook interim-directeur Erik van Engelen vertrokken. Hij is opgevolgd door Merel Hoogendorp. Gevraagd naar de ontwikkelingen bij DDB houdt zij het kort: 'Totdat de overname van Interpublic Group is afgerond, blijven Omnicom en IPG onafhankelijk van elkaar. Meer nieuws heb ik nu niet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in