De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) wil zijn bezoekers met een vernieuwde website beter van dienst zijn. Er is nu één zoekervaring, waarin je niet alleen zoekt naar boeken, maar ook activiteiten, het leeraanbod en de meer dan dertig OBA-vestigingen. De nieuwe website is ontwikkeld door strategisch designbureau Greenberry, in samenwerking met circa honderd OBA-medewerkers en bezoekers.
Centraal in het ontwikkeltraject stond het effectief toegankelijk maken van alle OBA-informatie voor websitebezoekers. Daarom is die universele zoekfunctie geïntroduceerd. De vormgeving van de website heeft ook een make-over gekregen. De website is bovendien volledig toegankelijk gemaakt volgens de WCAG-richtlijnen, niveau AA. Dat laatste is belangrijk omdat websites sinds juni goed toegankelijk moeten zijn voor mensen met een beperking.
Doorontwikkeling
'Met deze website laten we zien dat de OBA, naast een plek om boeken te lenen, ook een gids is naar kennis, cultuur en persoonlijke ontwikkeling, in een warme en toegankelijke omgeving', aldus Farida Span, manager marketing en communicatie bij de OBA.
De samenwerking tussen Greenberry en de OBA gaat in 2026 door. De website wordt volgend jaar doorontwikkeld en de OBA 'draagt bij aan landelijke digitale ontwikkelingen in het bredere bibliothekennetwerk', lezen we in een persbericht.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu