Omnicom Media begint - na de overname van IPG door Omnicom - in Nederland onder leiding van CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil. Wagenmakers was ceo van IPG Mediabrands (die naam verdwijnt) en Van Mil was CFO van Omnicom Media Group.
Deze nieuwe entiteit combineert de expertise van Omnicom Media Group en IPG Mediabrands, inclusief de mediabureaus OMD, Initiative, UM, PHD, Hearts & Science en content/social bureau Yune.
De samenvoeging brengt Nederlandse talenten, specialisten en disciplines uit beide groepen samen. 'Hierdoor beschikken lokale klanten over multidisciplinaire teams die snel kunnen schakelen, diepere expertise meebrengen en effectiever kunnen inspelen op kansen in de markt', meldt het nieuwe Omnicom Media Nederland.
De ceo's en managing directors van de verschillende bureaus behouden hun functie.
'Agency-First'-benadering
De gecombineerde technologie en data, waaronder platforms als Omni, Interact, Acxiom en Flywheel, moeten klanten toegang bieden tot 'de meest actuele inzichten en AI-gedreven tools'. Omnicom Media gelooft in een 'Agency-First'-benadering: klanten blijven toegang houden tot meerdere, gespecialiseerde bureaus met hun eigen sterke identiteit en cultuur. Zodat we de beste,
meest op maat gemaakte klant-oplossingen kunnen bieden.
Saskia Wagenmakers: 'De magie zit niet in een plotselinge big bang, maar in de geleidelijke ontsluiting van nieuw potentieel voor onze klanten. De dagelijkse realiteit voor onze klanten zal vertrouwd en stabiel blijven. Tegelijkertijd bouwen wij onder de motorkap aan een toekomst waarin de
marketinginvesteringen van onze klanten slimmer, sneller en effectiever worden dan ooit tevoren. We beloven geen gouden bergen voor morgen, maar we leggen vandaag het fundament voor een partnerschap dat klaar is voor de uitdagingen van overmorgen.'
Michel van Mil: De energie is voelbaar. Door onze krachten te bundelen, creëren we niet alleen schaalgrootte, maar combineren we ook complementaire culturen, talent en technologie. Dit is geen defensieve zet; het is een offensieve stap om de meest waardevolle partner voor onze klanten te worden in het komende decennium'
Omnicom schrapt onder meer DDB
Maandag werd duidelijk dat Omnicom wereldwijd de bureaulabels en DDB, FCB en MullenLowe schrapt en wereldwijd de vijf mediabureaulabels behoudt. DDB Amsterdam gaat daarom op in TBWA\Neboko.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu