Fitzroy is het nieuwe reclamebureau van touroperator Corendon. Het bureau meldt op LinkedIn dat het 'het eerste externe creatieve bureau' van Corendon is, maar het reismerk werkte in het verleden langdurig samen met Upscale Agency - de maker van de bekende typetjes Cor en Don. Fitzroy is daarmee het nieuwe bureau dat Corendon na die periode aan zich verbindt.
Marketingdirecteur Dick Gussen bevestigt dat Corendon zijn creatieve koers verandert: ‘Onze campagnes worden straks inderdaad door een ander bureau, namelijk Fitzroy, gemaakt.’ Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch met drie andere bureaus vooraf.
Cor en Don
Hiermee komt na ruim elf jaar een einde aan de inzet van de merkkarakters Cor en Don. 'Ondanks al die mooie jaren is het concept met Cor en Don niet effectief genoeg gebleken in Denemarken en Wallonië. We willen nu samen met Fitzroy- een internationaler concept neerzetten', aldus Gussen.
Voor mediastrategie werkt Corendon verder met Abovo Maxlead. De eerste campagne van de hand van Fitzroy wordt volgend jaar zomer verwacht.
Herkenbaarheid
Corendon staat bekend om zijn directe, prijsgerichte communicatie en herkenbare campagnes die jarenlang werden gedragen door Cor en Don. Het merk zet traditioneel zwaar in op zichtbaarheid rond boekseizoenen via tv, radio, digital en outdoor, waarbij eenvoud en duidelijke deals centraal staan.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu