Overslaan en naar de inhoud gaan

Corendon kiest Fitzroy na pitch en stopt met typetjes Cor en Don

'We willen een internationaler concept neerzetten', aldus Dick Gussen van Corendon.
corendon
Outdoorcampagne Corendon.

Fitzroy is het nieuwe reclamebureau van touroperator Corendon. Het bureau meldt op LinkedIn dat het 'het eerste externe creatieve bureau' van Corendon is, maar het reismerk werkte in het verleden langdurig samen met Upscale Agency - de maker van de bekende typetjes Cor en Don. Fitzroy is daarmee het nieuwe bureau dat Corendon na die periode aan zich verbindt.

Marketingdirecteur Dick Gussen bevestigt dat Corendon zijn creatieve koers verandert: ‘Onze campagnes worden straks inderdaad door een ander bureau, namelijk Fitzroy, gemaakt.’ Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch met drie andere bureaus vooraf.

Cor en Don

Hiermee komt na ruim elf jaar een einde aan de inzet van de merkkarakters Cor en Don. 'Ondanks al die mooie jaren is het concept met Cor en Don niet effectief genoeg gebleken in Denemarken en Wallonië. We willen nu samen met Fitzroy- een internationaler concept neerzetten', aldus Gussen.

Voor mediastrategie werkt Corendon verder met Abovo Maxlead. De eerste campagne van de hand van Fitzroy wordt volgend jaar zomer verwacht.

Herkenbaarheid

Corendon staat bekend om zijn directe, prijsgerichte communicatie en herkenbare campagnes die jarenlang werden gedragen door Cor en Don. Het merk zet traditioneel zwaar in op zichtbaarheid rond boekseizoenen via tv, radio, digital en outdoor, waarbij eenvoud en duidelijke deals centraal staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in