De nieuw opgerichte vrouwenvoetbalclub Hera United heeft haar eerste commerciële en maatschappelijke partners bekendgemaakt. Onder de eerste strategische partners bevinden zich Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij.
Booking.com sluit zich als founding partner meerjarig aan bij de club. 'We zijn er trots op dat we onze toewijding aan het ondersteunen van vrouwensport voortzetten door samen te werken met Hera United', aldus Natasha ten Cate, senior vice president bij Booking.com. Het bedrijf noemt de samenwerking een aanvulling op bestaande partnerschappen met o.a. de UEFA Women’s Euro en de WNBA.
Nike wordt officiële kledingsponsor van alle teams van Hera United, inclusief de jeugdopleiding. Voetbalshop.nl treedt op als retailpartner. SportCity, eerder sponsor van Telstar Vrouwen, verlengt de samenwerking nu met Hera. 'De samenwerking met Hera United gaat verder dan een sponsorcontract,' zegt Rohit Gulati van SportCity. 'Door dit partnership nu te verlengen en uit te breiden, kunnen we samen met Hera United de lat hoger leggen in het vrouwenvoetbal.'
De VriendenLoterij sluit aan als maatschappelijk partner, onder andere via de Hera Foundation. 'Voor VriendenLoterij een prachtige aanvulling op onze maatschappelijke partnerships in de sport', aldus Geert Friebel, hoofd marketing & partnerships.
De partners delen de ambitie om het vrouwenvoetbal in Nederland structureel te versterken, zowel op topsport- als breedteniveau.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu