Overslaan en naar de inhoud gaan

Keurig Dr Pepper lijft moederbedrijf Douwe Egberts in voor 15,7 miljard euro

Koffiemerken als Lavazza, Green Mountain en Douwe Egberts krijgen dezelfde eigenaar.
douwe egberts

Het Amerikaanse bedrijf Keurig Dr Pepper neemt voor 15,7 miljard euro Douwe Egberts-moederconcern JDE Peet's over. Dat maakten de twee bedrijven maandag gezamenlijk bekend, nadat eerder al door zakenmedia was bericht over de overname.

Na afronding van de overname wil het fusiebedrijf zich opsplitsen in twee aparte ondernemingen voor koffie en voor frisdrank. Keurig Dr Pepper is onder meer bekend van merken als Dr Pepper en Schweppes.

Lavazza

Die twee zelfstandige bedrijven moeten dan een beursnotering in de Verenigde Staten krijgen. Keurig Dr Pepper heeft koffiemerken als Green Mountain en Lavazza. JDE Peet's is naast Douwe Egberts ook moeder van merken als L'OR, Senseo, Tassimo en Pickwick. Het concern was vorig jaar goed voor een omzet van 8,8 miljard euro en telt wereldwijd meer dan 21.000 werknemers. JDE Peet's kreeg in mei 2020 een notering op het Damrak voor een prijs van 31,50 euro per aandeel.

Het nieuwe koffiebedrijf zou dan goed moeten zijn voor een gecombineerde jaaromzet van bijna 16 miljard dollar en het nieuwe frisdrankconcern voor meer dan 11 miljard dollar aan jaarlijkse omzet.

De overname moet in de eerste helft van volgend jaar afgerond worden. Topman Rafa Oliveira van JDE Peet's zegt verheugd te zijn over de krachtenbundeling met Keurig Dr Pepper. Volgens hem biedt de overnamesom een aantrekkelijke premie voor de aandeelhouders.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in