Overslaan en naar de inhoud gaan

'Drugsdealer' Douwe Egberts zet vermoeide Lowlands-ganger op het verkeerde been

Reclamebureau Truus doet een gooi naar de opvallendste merkactivatie deze festivalzomer.
lowlands
Douwe heeft hét middel in huis om dat laatste nachtje Lowlands door te komen.

Douwe Egberts lijkt een gooi te hebben gedaan naar de meest opvallende merkactivatie op Lowlands dit jaar. Niet Hornbach of Bol, maar de 'drugsdealer' van het oer-Holland koffiemerk was the talk of the festival.

Wat is er aan de hand? Tijdens het driedaagse evenement in Biddinghuizen dook via stickers, WhatsApp-groepen en Airdrops een mysterieuze boodschap op: 'Feestje bouwe? App Douwe'. Hij was te vinden via een live-locatie en beloofde vermoeide festivalgangers dé oppepper om toch nog die ene slot-act om vier uur 's nachts mee te kunnen pakken.

Geen louche dealer

Bij de daadwerkelijke ontmoeting bleek al snel dat 'Douwe' geen louche nachtapotheker was, maar een vriendelijke Douwe Egberts-promo-medewerker met een heel ander middel in zijn rugzak: een sterke bak koffie.

De activatie, bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Truus, werd enthousiast ontvangen door het publiek en ging al snel viral op social media.

'Het is voor ons belangrijk om aansluiting te vinden bij de jongere generatie. Truus kreeg de opdracht om onze merkbekendheid en relevantie onder 18- tot 29-jarigen te vergroten. Lowlands werd gekozen als ideaal podium om verbinding te maken met hun leefwereld - zowel op het terrein als online', aldus Douwe Egberts.

Knipoog naar realiteit

Omdat het koffiemerk weet dat festivalgangers hun energie soms met een íets ander middeltje opkrikken, werd de persona van 'Douwe de dealer' in het leven geroepen: een knipoog naar die realiteit, met cafeïne als verrassend alternatief.

Naast stickers en WhatsApp-acties zorgden samenwerkingen met influencers voor extra buzz. Zo'n 400 bezoekers stuurden daadwerkelijk een appje naar Douwe, wat leidde tot ruim 1.700 berichten over en weer.

Het ultieme middel

Cato Duyvis, creative director bij Truus: 'Koffie hoort net zo goed bij een festival als een powerbank of poncho. Met 'Douwe de Dealer' kozen we voor een activatie die inspeelt op de energie en cultuur van Lowlands. Het bewijs dat cafeïne hét ultieme middel is om een zwaar festivalweekend door te komen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in