Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's groeit door, mede dankzij Minecraft-campagne

Campagnes rondom een Minecraft-film en Squishmallows stuwen de omzet van de restaurantketen.
McDonald's
Een Minecraft-actie bij McDonald's Nederland
© Foto: McDonald's Nederland

McDonald's heeft afgelopen kwartaal meer aan burgers en andere snacks verkocht. Ook in thuismarkt de Verenigde Staten gingen de verkopen omhoog, wat suggereert dat campagnes gericht op popcultuur en budgetmaaltijden helpen om de economische onzekerheid bij Amerikaanse consumenten te compenseren.

De wereldwijde verkoop in restaurants die langer dan een jaar open zijn, steeg met 3,8 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In de VS was sprake van een plus van 2,5 procent, in andere landen bedroeg de groei 4 procent.

De omzet voor McDonald's steeg uiteindelijk met 5 procent tot 6,8 miljard dollar. Het merendeel was zoals gebruikelijk afkomstig van franchisevestigingen. Onder de streep hield het concern dik een tiende meer winst over op bijna 2,3 miljard dollar.

Minecraft

Om meer mensen naar de restaurants te krijgen was er onder meer een actie rond A Minecraft Movie, met zelfs een speciale McFlurry. Ook waren er Happy Meals met Squishmallows, populaire kleine knuffeltjes.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in