Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix gaat in pretparken, maar voorlopig alleen in de VS

De streamingdienst wil bezoekers onderdompelen in de werelden van populaire series, het eerste ‘Netflix House’ opent in Philadelphia.
Netflix-beleving
Netflix-beleving
© https://www.netflix.com/house/

Netflix breidt zijn merk uit naar de fysieke wereld met de opening van zogeheten Netflix Houses in de Verenigde Staten. De streamingdienst wil met deze locaties bezoekers onderdompelen in de werelden van populaire series, maar een uitbreiding naar andere landen is voorlopig niet aan de orde. Dat zegt marketingdirecteur Marian Lee van Netflix in een interview met persbureau AFP.

Woensdag opent het eerste Netflix House in King of Prussia, een van de grootste winkelcentra bij Philadelphia. Het indoorpretpark van ruim 10.000 vierkante meter is gratis toegankelijk en biedt bezoekers verschillende ervaringen rond bekende Netflix-series als Bridgerton, Stranger Things en Squid Game. Bezoekers kunnen er onder meer eten, winkelen en minigolfen in thematische decors.

In de lijn der verwachting

Was het te voorspellen dat Netflix fysieke belevingslocaties zou openen? Andere grote entertainmentbedrijven zoals The Walt Disney Company en Comcast NBCUniversal hebben al jarenlang succesvol thema- en attractieparken ingezet om hun merken uit te breiden. Disney kondigde aan in tien jaar ruim 60 miljard dollar te investeren in zijn park-, cruise- en belevings­activiteiten. Tegelijkertijd noemt Comcast het thema­parksegment ‘niet kwetsbaar voor schermverschuiving’ en voorziet het dat investeringen in parken strategisch rendement en merk­versterking opleveren. Door deze trends in de branche was het te verwachten – of misschien zelfs een ABC’tje - dat Netflix eveneens een stap buiten het pure streaming­model zou zetten en zou kiezen voor fysieke belevingslocaties. 

Met het concept betreedt Netflix voor het eerst de pretparkmarkt, die al jaren wordt gedomineerd door bedrijven als Disney en Universal Studios. Een tweede Netflix House opent in december in Dallas, Texas. Daarnaast werkt het bedrijf aan een derde vestiging aan de Las Vegas Strip, die in 2027 de deuren moet openen.

Volgens Lee wil Netflix met de fysieke locaties een brug slaan tussen streaming en beleving: ‘We willen fans de kans geven om hun favoriete series op een nieuwe manier te ervaren.’ Ze benadrukt dat het voorlopig om een Amerikaans project gaat: ‘We richten ons nu volledig op de lancering in de VS. Internationale uitbreiding staat nog niet op de planning.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in