Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort geding tegen Zeeman om campagne met hanger en diamant voor 29,99

Gisser Jewels stapt naar rechter om rectificatie en excuses voor 'misleidende prijsvergelijking'.
zeeman diamant

Zeeman moet zich voor de rechter verantwoorden vanwege de campagne voor een ketting met een lab-grown diamant voor 29,99 euro. In de campagne stelde de textielketen dat een vergelijkbaar product bij juweliers ‘vaak meer dan 300 euro’ kost.

Volgens Ammar Katib van Gisser Jewels, een groothandel in sieraden, zette Zeeman daarmee een hele beroepsgroep weg als misleidend en onnodig duur. Bovendien klopt de prijsvergelijking niet volgens hem.

Katib:‘Een analyse onder ons netwerk van ruim 700 juweliers laat zien dat hetzelfde product voor dezelfde prijs kunnen leveren. Dat er 300 euro voor zou worden gevraagd is niet waar.’

De vergelijkende informatie die Zeeman van zijn site verwijderde
De vergelijkende informatie die Zeeman van zijn site verwijderde

Volgens Katib is de framing van Zeeman schadelijk voor een beroepsgroep van voornamelijk kleinere zelfstandige bedrijven. Gisser Jewels heeft Zeeman gemaand de informatie met de vergelijking van de prijzen tussen de juweliers en Zeeman te verwijderen van de site. Ook eist het een rectificatie en excuses.

Het eerste is inmiddels gebeurd, maar Zeeman komt niet over de brug met excuses en de rectificatie. Reden voor Gisser Jewels om een kort geding aan te spannen. Wanneer dit zal dienen is nog niet bekend.

Zeeman wilde geen commentaar geven op het kort geding dat is aangevraagd. Wel bracht het vrijdag een persbericht naar buiten dat de belangstelling voor de diamant van Zeeman ‘overweldigend is’. De hele voorraad zou zijn uitverkocht en een nieuwe levering in voorbereiding is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Nicole Severijns

Ik vind het slim van Zeeman, wederom een briljante marketingcampagne.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in