Zeeman moet zich voor de rechter verantwoorden vanwege de campagne voor een ketting met een lab-grown diamant voor 29,99 euro. In de campagne stelde de textielketen dat een vergelijkbaar product bij juweliers ‘vaak meer dan 300 euro’ kost.
Volgens Ammar Katib van Gisser Jewels, een groothandel in sieraden, zette Zeeman daarmee een hele beroepsgroep weg als misleidend en onnodig duur. Bovendien klopt de prijsvergelijking niet volgens hem.
Katib:‘Een analyse onder ons netwerk van ruim 700 juweliers laat zien dat hetzelfde product voor dezelfde prijs kunnen leveren. Dat er 300 euro voor zou worden gevraagd is niet waar.’
Volgens Katib is de framing van Zeeman schadelijk voor een beroepsgroep van voornamelijk kleinere zelfstandige bedrijven. Gisser Jewels heeft Zeeman gemaand de informatie met de vergelijking van de prijzen tussen de juweliers en Zeeman te verwijderen van de site. Ook eist het een rectificatie en excuses.
Het eerste is inmiddels gebeurd, maar Zeeman komt niet over de brug met excuses en de rectificatie. Reden voor Gisser Jewels om een kort geding aan te spannen. Wanneer dit zal dienen is nog niet bekend.
Zeeman wilde geen commentaar geven op het kort geding dat is aangevraagd. Wel bracht het vrijdag een persbericht naar buiten dat de belangstelling voor de diamant van Zeeman ‘overweldigend is’. De hele voorraad zou zijn uitverkocht en een nieuwe levering in voorbereiding is.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuIk vind het slim van Zeeman, wederom een briljante marketingcampagne.