AI-bedrijf Alembic, dat via causale analyses duidelijk maakt welke marketingcampagnes het grootste rendement opleveren en waarom, haalt maar liefst 145 miljoen dollar groeigeld op. Accenture is één van de investeerders en gaat een strategische samenwerking aan met het AI-bedrijf. Het doel is klanten van Accenture helpen om de effectiviteit van hun marketing dynamisch te meten. Klanten kunnen via die inzichten hun omzet laten groeien, is het idee.
Om de technieken van Alembic beter onder de knie te krijgen, gaat Accenture de software zelf ook gebruiken om de effectiviteit van zijn eigen campagnes te meten.
Patritia Pahladsingh, ceo van Accenture Song Nederland, zegt: 'Deze samenwerking tussen Accenture en Alembic brengt een nieuwe manier van meten. Alembic bouwt voort op bestaande methoden, zoals marketingmix modelling, maar kan veel meer factoren tegelijk analyseren. Waar meting vroeger vaak een bijzaak was, geeft Alembic ons nu scherp inzicht in zowel het grote geheel als de details'.
Alembic rekent reusachtige bedrijven Nvidia, DreamWorks Pictures en Delta Airlines tot zijn klanten.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu