Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont

Alembic haalt maar liefst 145 miljoen dollar groeigeld op, onder andere bij Accenture.
Accenture
© ANP Foto

AI-bedrijf Alembic, dat via causale analyses duidelijk maakt welke marketingcampagnes het grootste rendement opleveren en waarom, haalt maar liefst 145 miljoen dollar groeigeld op. Accenture is één van de investeerders en gaat een strategische samenwerking aan met het AI-bedrijf. Het doel is klanten van Accenture helpen om de effectiviteit van hun marketing dynamisch te meten. Klanten kunnen via die inzichten hun omzet laten groeien, is het idee. 

Om de technieken van Alembic beter onder de knie te krijgen, gaat Accenture de software zelf ook gebruiken om de effectiviteit van zijn eigen campagnes te meten.

Patritia Pahladsingh, ceo van Accenture Song Nederland, zegt: 'Deze samenwerking tussen Accenture en Alembic brengt een nieuwe manier van meten. Alembic bouwt voort op bestaande methoden, zoals marketingmix modelling, maar kan veel meer factoren tegelijk analyseren. Waar meting vroeger vaak een bijzaak was, geeft Alembic ons nu scherp inzicht in zowel het grote geheel als de details'.

Alembic rekent reusachtige bedrijven Nvidia, DreamWorks Pictures en Delta Airlines tot zijn klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in