Panasonic heeft een AI-campagne gepubliceerd rondom een nieuw scheerapparaat. De campagne komt uit de koker van Aigency, dat spreekt over een daling van 90 procent in CO2-uitstoot ten opzichte van een vergelijkbare, traditionele productie. Het Nederlandse bureau stelt ook dat Panasonic 2 miljoen euro aan kosten bespaart door te kiezen voor een AI-productie.
De productietijd van de campagne is bovendien 6 maanden korter dan een normale campagne, lezen we tot slot. Aigency verzorgde het traject van idee tot eindproductie en geeft aan dat creatie en productie volledig door mensen geleid zijn. Zo gaven Japanse consultants advies over de stijl van sumurai-personages in de campagne.
AI had moeite met scheerapparaat
Het bureau heeft naar eigen zeggen 37 verschillende AI-modellen en -tools gebruikt om de generatieve AI-campagne te ontwikkelen. Er zijn ook 10 eigen LORA's getraind om de personages een consistente uitstraling te geven.
De ontwikkeling van de AI-beelden ging niet zonder slag of stoot, vertelt Aigency. AI-modellen hadden in het begin moeite met het ontwerp van het betreffende Panasonic-scheerapparaat; hét onderwerp van de campagne. Waar een mens (bijna) direct weet hoe hij een scheerapparaat oppakt en vasthoudt voor het gebruik, zag dit er in de AI-beelden in het begin onnatuurlijk uit. Het vergde extra training om deze beelden natuurlijk te laten ogen, stelt het bureau.
Aigency werkt voor merken als KPN, TomTom, KPMG, KLM en dus ook Panasonic.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu