ING en de bekende beauty-influencer NikkieTutorials slaan de handen ineen voor een nieuwe campagne. ING brengt namelijk nieuwe functies naar zijn mobiele bankieren-app en wil graag dat gebruikers de vernieuwingen ontdekken. Om die boodschap wat meer glans te geven, vertelt NikkieTutorials haar miljoenen (Nederlandse) volgers over de zogeheten AppDate.
NikkieTutorials, echte naam Nikkie de Jager, presenteert de vernieuwingen in de bankieren-app in een video op Instagram en TikTok. De Nederlandstalige video bevat standaard Engelse ondertiteling, want zowel de influencer als de ING-app hebben ook niet-Nederlandse fans. In de video koppelt de influencer de app-updates aan beauty-rituelen.
Voor ING is AppDate een nieuwe manier van werken. De app krijgt voortaan periodiek een grotere update met vernieuwingen, belooft de bank. De ING-app heeft naar eigen zeggen 6 miljoen actieve gebruikers. In de eerste AppDate introduceert de bank onder meer een functie om betalingen af te ronden en die extra bedragen onopgemerkt te beleggen.
'We willen dat klanten het gevoel krijgen dat ze écht iets nieuws ontdekken en dat het niet ongemerkt voorbij gaat, alsof ze op date gaan met hun eigen bankapp. Ook in de toekomst blijven we onze innovaties delen via AppDate en daardoor nodigen we klanten steeds opnieuw uit om samen met ons de nieuwste ontwikkelingen te ontdekken', zegt Feyza Tamer, directeur brand & experiences, marketing en communicatie bij ING Nederland.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu