Overslaan en naar de inhoud gaan

ING en NikkieTutorials laten klanten 'daten' met hun bankieren-app

Populaire beauty-influencer prijst nieuwe functies in ING Bankieren-app aan.
NikkieTutorials ING
© Screenshot Instagram

ING en de bekende beauty-influencer NikkieTutorials slaan de handen ineen voor een nieuwe campagne. ING brengt namelijk nieuwe functies naar zijn mobiele bankieren-app en wil graag dat gebruikers de vernieuwingen ontdekken. Om die boodschap wat meer glans te geven, vertelt NikkieTutorials haar miljoenen (Nederlandse) volgers over de zogeheten AppDate.

NikkieTutorials, echte naam Nikkie de Jager, presenteert de vernieuwingen in de bankieren-app in een video op Instagram en TikTok. De Nederlandstalige video bevat standaard Engelse ondertiteling, want zowel de influencer als de ING-app hebben ook niet-Nederlandse fans. In de video koppelt de influencer de app-updates aan beauty-rituelen. 

Voor ING is AppDate een nieuwe manier van werken. De app krijgt voortaan periodiek een grotere update met vernieuwingen, belooft de bank. De ING-app heeft naar eigen zeggen 6 miljoen actieve gebruikers. In de eerste AppDate introduceert de bank onder meer een functie om betalingen af te ronden en die extra bedragen onopgemerkt te beleggen.

'We willen dat klanten het gevoel krijgen dat ze écht iets nieuws ontdekken en dat het niet ongemerkt voorbij gaat, alsof ze op date gaan met hun eigen bankapp. Ook in de toekomst blijven we onze innovaties delen via AppDate en daardoor nodigen we klanten steeds opnieuw uit om samen met ons de nieuwste ontwikkelingen te ontdekken', zegt Feyza Tamer, directeur brand & experiences, marketing en communicatie bij ING Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in